×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
یادداشت وارده/ناترینگ آملی/ خدایا ، چرا اینقدر بندگانت  را امتحان میکنی ؟

آمل – علی کرم زاده عمرانی ( ناترینگ آملی )/ چند روز پبش باتفاق برادرم حاج فریدون برای قرائت فاتحه در مجلس یادبود دوستی شرکت کردم و حاج آقا آخوند منطقه که حدود سه ماه بعلت کرونا و محدودیت یا همان ممنوعیت ، بالای منبر نرفته و وعظ ، خطابه نداشت ، چنان پر انرژی و با عشق توآم با عطش سخن می گفت که انگار ناگفته های سه ماه را می خواست همین چهل دقیقه بگوید.

از من به داش فری ( اشاره ) که برویم ،‌از داش فری به من ( ایما،‌) ‌ که بمانیم.

حاج آقا گفت : تمام مصائب و مشکلات پیش روی مردم در طول زندگی ، امتحان اللهی است ، خداوند با سیل زلزله آتش سوزی جوان میری گرانی کمبود میخواهد ما انسانها را در دین داری ، مسلمانی ، ولایت پذیری محک بزند و امتحان کند.

با خود گفتم : ‌خدایا ، این آقای آخوند چه میگوید ؟ ‌او بد میگوید یا من بد میشنوم ؟ امتحان و آزمون اللهی ، سیل ، زلزله ، کرونا و….. چه ربطی به ولایت پذیری دارد؟

ولایت پذیری محدود به کشور یا کشورهایی خاص است ولی حوادث فوق ، جهانی و همگانی است و‌منحصر به کشوری خاص آنهم اسلامی و بر محور ولایت نیست.

خدایا ، ما بر محورارزشها و اصول دینی که برگرفته از یگانگی و توحید است ، مسلمانی میکنیم ، ولی بجان‌همان خودت ( مسلمانی ) کم می بینیم و این از یکتا پرستی ما نمی کاهد ، به مصداق‌ ( موحد چه در پای ریزی زرش …. چه شمشیر هندی نهی بر سرش …امید و هراسش نباشد ز‌کس …. بر این است بنیاد توحید و بس ) خدایا، ما را کمتر امتحان کن ، راستی خدا چرا همیشه با عذاب ما را امتحان میکنی؟

همیشه با ایجاد و تحمیل غم ، اندوه ، افسردگی ، خسارت مرگ و میرما را محک میزنی و می سنجی !!؟؟ کمی هم با شادی ، رقص ، فراوانی ، ارزانی ، اشتغال مناسب ، ازدواج آسان ، امنیت مطلوب عمومی ما را امتحان کن‌ ، بجان همان خودت ، مغرور نمی شویم ، و فراموشت نمیکنیم !!!

خدایا پیامبران را برای هدایت ما انسانها کره خاکی ( زمین ) فرستادی ، حضرت آدم اولین مخلوق جامعه انسانی و اولین پیامبر را برای هدایت کی فرستادی ؟؟؟

حضرت آدم ، آنقدر آدم و مهربان بود که در هدایت دو فرزندش ( هابیل ، قابیل ) ماند ، قابیل ، هابیل را کشت و به چه دلیل را ول کنم !؟!!

خدایا ، در سال جهش تولید ، ما سال را با‌تعطیلی واحدهای تولیدی شروع کردیم !! آیا این هم امتحان توست؟ خدایا ما را اینقدر امتحان نکن ، ما را هدایت کن ، خدایا ، مدیران را هم هدایت کن‌، رسوا نکن !!! خدایا نام ، یاد و سوگند به تو برای بعضی از مدیران ، ابزار مال اندوزی و توجیه دروغ شد ، آنها را تنبیه کن.

خدایا ما را از نعمت اللهی ، قدرت اللهی ، رحمت اللهی برخوردار کن‌، نه مثل نصرت اللهی ( اولین جانباز انقلاب اسلامی در آمل و کارمند بازنشسته صندوق قرض الحسنه امام رضا ) که نام برادرانش نعمت قدرت و رحمت است !!!

خدایا ، ما را مورد لطف و عنایت خود قرار بده و از نعمت اللهی ، قدرت اللهی و رحمت اللهی برخوردار گردان ،، خدایا ، به ما فرصت بده ، همانگونه که به شیطان فرصت دادی ( سوره اعراف )

خدایا یک کمی شادی ، نشاط ، سرزندگی ، امید به تداوم حیات عزتمند ، آرامش ، آسایش ، و مدیرانی متعهد دلسوز پاکدست خدامحور ( نه خداترس ) بده.

خدایا قبل از امتحان ما را آماده امتحان کن و اینقدر امتحان نکن.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.