×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 30 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کمک ۳۲ میلیارد ریالی خیرین آملی برای  آزادی  زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد

در جشن گلریزان مشترک انجمن حمایت از زندانیان آمل و محمودآباد،خیرین نیکوکار زمینه آزادی ۱۰۰ زندانی با کمک ۳۲ میلیارد ریالی فراهم نمودند.

به گزارش پایگاه خبری کرات آملی؛رئیس دادگستری شهرستان محمودآباد در این مراسم با بیان اینکه نگاه زندانیان غیرعمد چشم انتظار سخاوت خیرین است، گفت: کمک شما خیرین نیکوکار به استحکام خانواده از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

علی طالبی با بیان اینکه خیرین شهرستان‌های آمل ومحمودآباد در هر امر خیری پیشتاز بوده اند و حضور یافتن در گلریزان‌ها برای کمک به نیازمند، توفیق و لیاقت می‌خواهد، اضافه کرد: خیرین سرمایه‌های ارزشمند معنوی و اجتماعی هستند که بایستی از ظرفیت آنان در ابعاد مختلف استفاده شود و سنت حسنه آزاد سازی زندانیان که علاوه بر حفظ آبروی یک خانواده موجب کاهش آسیب‌های روانی و اجتماعی ناشی از گرفتاری سرپرست خانواده در بند زندان می‌شود.

رییس انجمن حمایت زندانیان شهرستان آمل هم دراین گلریزان گفت: خیران آمل و محمودآبادی، علاوه بر تعهد کمک نقدی ۳۲ میلیارد ریالی که زمینه آزادی حدود ۱۰۰ زندانی جرائم غیرعمد از زندان خواهد شد، برای رضایت خانواده‌های شاکی هم پیش قدم شدند.

وی با اشاره به اینکه تا پیش از برگزاری جشن گلریزان امسال برای آزادی ۱۱۸ زندانی جرائم غیرعمد در زندان شهرستان آمل، به بیش از ۵۴ میلیارد ریال اعتبار نیاز بود، تصریح کرد: خوشبختانه در گلریزانی که خیران آمل ومحمودآبادی سخاوتمندانه حضور وهمراهی کردند، تعداد زیادی ازاین مجموع این زندانیان اززندان آمل آزاد وبه آغوش خانواده خواهند پیوست.

قائم مقام مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان شهرستان آمل در این مراسم طی گزارشی با اشاره به اینکه از عملکرد دوساله انجمن حمایت زندانیان شهرستان آمل گفت: در این دوسال حدود ۲۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از محل کمک‌های خیرین و منابع درآمدی انجمن، تعداد ۳۵ زندانی جرائم غیرعمد از زندان آمل آزاد شدند.

سعید عدل با اشاره به اینکه در دو سال گذشته بیش از هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۲۳ میلیارد ریال از سوی این انجمن به خانواده‌های زندانیان در بند توزیع شده است، گفت: علاوه براین، برای پرداخت اجاره منزل، درمان وتامین جهیزیه خانواده‌های زندانیان آمل، از سوی انجمن حمایت زندانیان آمل بیش از ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک مالی شد.

وی افزود:همچنین در راستای حفظ وکمک به پایداری بنیان خانواده‌های زندانیان، انجمن حمایت زندانیان آمل برای ۴۵۰ نفر از خانواده‌ها به مبلغ ۸ میلیارد ریال کارت هدیه درمناسبت‌های عید نوروز وغدیر در دوسال گذشته ونیز خرید ۱۱ دستگاه یخچال و ۸ دستگاه تلویزیون برای اداره زندان شهرستان اقدام کرده است.

در پایان این مراسم مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان محمودآباد با اشاره به منابع درآمدی این انجمن همانند اجاره اماکن و کمک خیران، بیان کرد: در سال گذشته از محل درآمد اماکن مبلغ ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال درآمدزایی شد تا در راستای حمایتی زندانیان صرف شود.

حسین علیزاده با بیان اینکه برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مبلغ ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اختصاص پیدا کرد، ادامه داد: تعداد ۱۲ زندانی جرایم غیرعمد طی سال گذشته در این شهرستان آزاد شده و به کانون گرم خانواده بازگشتند.

وی با اعلام اینکه در مسیر کمک به خانواده زندانیان بی‎بضاعت مبلغ یک میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال به صورت نقدی جمع‎آوری شده و برای کمک‎رسانی به ۱۲۰ خانواده محقق شد، گفت: برای تهیه سبد حمایتی کالا جهت حمایت از خانواده زندانیان مبلغ ۴ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال برای فراهم کردن ۳۳۰ سبد حمایتی هزینه شد.

علیزاده خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های اعضای انجمن و مسئولان قضایی شهرستان محمودآباد، مادر و فرزندی که محکوم به قصاص بودند از محل درآمدها منجر به رضایت اولیای دم و آزادی آنها شدند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.