×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سوال  نوه ، لبخند رئیس جمهور و افسوس من !!!آمل/علی کرم زاده عمرانی ((  ناترینگ آملی))

چند روز پیش آریان ( نوه ده ساله ام ) از من پرسید : باباعلی ، الآن چندبار از تلویزیون و اخبار، کلمه ( اختلاس ) را میشنوم ، بگو : اختلاس چیه و یعنی چه ؟؟!! و…

انگار پتکی سنگین بر سرم کوبیده باشند ، گیج و واج ، مات و مبهوت مانده ام که چه پاسخی به آریان کودک ده ساله بدهم ، که پاسخ من برای کودک بار منفی نداشته باشد ؟! آخه کل فلسفه اختلاس ،منفی است !! اگر بگویم ، نوه جان ، اختلاس یعنی تبانی برای حیف و میل بیت المال ( هرچند بعد انقلاب و در کشور ما بیت المال حیف نمیشود ، میل میشود !!!) ،، کلاهبرداری مالی ، دزدی از اموال ملی و دولتی و…..در اینصورت ذهن بچه را از کودکی با دزدی ، کلاهبرداری و…آشنا کردم ( هرچند در درک و برداشت امور اجتماعی ، کودکان امروز با کودکان پنجاه سال پیش تفاوت دارند ).

خوب ، اگر بگویم ، اختلاس یعنی خدمت ، یعنی عبادت ، یعنی کار وبعد چند سال که بزرگتر شد و برای اختلاس معنا و تفسیر واقعی یافت ، میآید بهشت امام زاده عبدالله ، قطعه هنرمندان بر سر مزارم و با مشت بر خاک قبرم میکوبد و میگوید : بابا بزرگ ، تو‌چرا به من دروغ گفتی ، تو که از منابع و منافع این حکومت و دولت سهم و بهره ایی نداشتی ، چرا با دروغ امور مملکتی را توجیه کردی ؟! بابا علی ، تو که یک عمر با صداقت و درستکاری زندگی کردی ، به همه راست میگفتی ، چرا به تنها نوه ات دروغ گفتی ؟!؟!

ومقام عظمای ولایت ، رییس محترم جمهور ، نمایندگان شریف مجلس ، وزرای گرامی و خواننده نیک اندیش شما را به مقدسات تان سوگند ، اگر این سوال را کودک یا نوه ده ساله شما بکند ، چه پاسخی به او میدهید ؟ به من بگویید تا به آریان بگویم چون به او گفتم ( نوه جان ، پیری و ناتوانی فکر و اندیشه دارم چند روز دیگه بهت جواب میگم ) !!!!!

مرا کمک کنید تا گامی مثبت در تقویت دانسته های نوه ام بردارم راستی از گام گفتم ، یادم اومد که گام اول چهل سالگی انقلاب برداشته شد و شروع کردیم تا گام دوم چهل سالگی انقلاب را برداریم ( نمیدانم از کی ، توسط کی و بر اساس کدام ضوابط ، روابط و استانداردها گام ها چهل ساله محسوب و متراژ میشوند ، ،من در ۶۲ سال زندگی گام را در حد یک متر ( شاپ ) آموختم و یک گام چهل ساله از انقلاب را پشت سر گذاشتیم ، گامی که در سایه سو، مدیریت با آمار روز افزون اختلاس ، ارتشا، توزیع و مصرف انواع مواد مخدر ، اعدام ، قتل ، شرارت ، دزدی ، فساد اداری مالی بانکی اخلاقی خانوادگی ، طلاق ، کارتن و قبر خوابی و….

و در این سه چهار سال اخیر با آمار ساعت افزون گرانی ، بیکاری و… گذشت !!! قطعا در گام دوم با حسن مدیریت اوضاع بر عکس میشود ، و شاهد کاهش یا توقف آمارمفاسد و معضلات اجتماعی خواهیم بود ، البته اگر بخواهند و بگذارند که تجربه ثابت کرده ، که نمیخواهند ، نمیگذارند و نمیتوانند !!!!

ولی کور سوی امیدی است و انسان به امید زنده است ، و همیشه باید با امید و نشاط به آینده لبخند زد ، راستی ، از لبخند گفتم !! یادم اومد‌، که رییس جمهور ( حسن خندان ) چند روز پس از گرانی بنزین در حالت لبخند و آنهم تمسخر آمیزش گفت : ‌مردم عزیز ایران ، من از گران شدن و کردن قیمت بنزین اطلاعی نداشتم من هم مثل شما صبح جمعه بیدار شدم و دیدم بنزین گران شد !!!! ‌

آخه ،مانده ام که تف نفرت خود را به کدام سمت پرت کنم ؟! جناب روحانی ، شما که روحانی هستی لباس روحانیت و پیامبر بر تن داری ؟! شما مگر یکی از سران سه قوا نیستید که بدون توجه به وضعیت امنیتی جامعه و همچنین اوضاع بد معیشتی و اقتصادی مردم نطر به گرانی بنزین دادید وپس از شروع اعتراضات مردمی ، مقام عظمای ولایت ( پدرگونه ) برای کاهش شدت اعتراضات و تایید سران سه قوا فرمودند : ‌بنده در خصوص گرانی بنزین نظر کارشناسی و فنی ندارم سران سه قوا تصمیم به گرانی بنزین گرفتند ، و من موافقت کردم .

و حالا شما می آیید و در تلویزیون میگویید ، من اطلاع نداشتم ، این میدانی یعنی چه ، !؟ به این میگویند تعارض و تقابل با اظهارات مقام معظم رهبری !! حرف و نیشخند شما در همان زادگاهت ( سرخه سمنان ) نفی میشود چه رسد به ایران اسلامی با مردان و زنانی هوشیار.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.