×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خبرداد؛بزرگ‌ترین کارگروه سلامت و بهداشت مازندران در آمل

مدیر شبکه بهداشت و درمان آمل :بزرگ‌ترین کارگروه سلامت و بهداشت مازندران در شهرستان آمل به ریاست فرماندار وجود دارد که در حوزه بهداشت و پیشگیری با دستگاه‌های آموزش و پرورش، دامپزشکی، جمعیت هلال‌احمر، محیط زیست و ورزش به فعالیت‌های بهداشت و درمان گام اساسی برمی‌دارد.

فرامرز اکبری در اولين مجمع شهرستاني سلامت آمل  با بیان اینکه مجمع خیران سلامت در سال 93 در این شهرستان راه‌اندازی شد و با شبکه بهداشت و درمان همکاری گسترده‌ای دارد، افزود: در این شهرستان 25 موسسه سمن مجاز فعالیت دارد به غیر از اینکه بسیاری دیگر از این موسسه‌های ثبت نشده با این شبکه تعامل داشته و به ارائه خدمت می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان در حوزه عدالت در سلامت و حوزه مرگ و میر کودکان زیر پنج سال موفق شد هم‌ردیف رتبه کشوری قرار گرفته و در باروری نیز با 1.65 نسبت به سطح کشور در جایگاه بسیار کم قرار گیرد، تصریح کرد: اما متاسفانه در بخش دیابت این شهرستان با شناسایی 15 درصد مشکل داشته و به لحاظ تشخیص و درمان در سطح 8.5 درصد قرار گرفته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آمل با تاکید براینکه آمل در سال‌های فعالیت در بخش تولد تالاسمی و ماژور با وجود مشارکت توانستیم این بخش را به صفر برسانیم و در این سال‌ها هیچ تولد ماژور و تالاسمی نداشته باشیم، اظهار داشت: در این شهرستان در اجرای طرح تحول سلامت کارهای خوبی انجام شد و هر چه بیشتر مشارکت صورت گیرد خدمات بهتر ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در صبای سلامت با بکارگیری سفیران سلامت گام بزرگی برداشته شد و برنامه خودمراقبتی و گوره‌های خودیار در جذب بیمار کمک شایانی شد، گفت: با راه‌اندازی کمپین‌های متعدد در حوزه مبارزه با موادمخدر، دخانیات، سیگار گام اساسی در کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد در آمل برداشته شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آمل نیز در این مجمع طی سخنانی گفت: پزشکان در حوزه سلامت و درمان از آموزه‌های دینی به صورت علمی استفاده ببرند.

سیدجعفر رسولی با بیان اینکه این شهرستان در سال‌های اخیر در بخش توسعه زیرساختی بهداشت و درمان بسیار فعال بوده و به دنبال تجهیز بیمارستان‌های دولتی پرداخته است، افزود: برای اولین بار در شمال کشور آمل موفق شد تا هلی‌کوپتر هوایی 115 را برای انتقال مصدومان تصادفی جاده‌ای بیاورد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه توسعه نیروی انسانی در سال 70 با مشکل پزشک و پرستار مواجه بود اما امروزه در همه بخش‌های درمانی پزشک وجود داشته و کمبود نیروی انسانی نداریم، تصریح کرد: در بخش توسعه لوازم خدمات بهدشت و درمان نیز بسیار فعال و غنی هستیم اگر چه چیزی که مهم است در امر پیشگیری و آموزش باید ورود جدی یافت.

رسولی با تاکید براینکه پزشکان ما باید به نکاتی که در دین اسلام آمده توجه کنند و دینی که برای خوردن و آشامیدن توصیه‌ها و دستورات زیادی آمده عمل کنند، تصریح کرد:در حوزه پیشگیری نیز همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط ورود یابند و به اجرای برنامه‌های متنوع در سطح شهرستان بپردازند.

رئیس کارگروه سلامت و درمان آمل با بیان اینکه در حوزه سلامت از آموزه‌های دینی به صورت علمی آورده و به صورت عملیاتی و در بستر زندگی توجه شود، گفت: هر چه در زمینه درمان هزینه کنیم کم است زیرا در هر زمانی شاهد بیماری‌های جدیدی هستیم و باید به درمان آن بپردازیم.

سپس حسین رنجبران معاون علوم پزشکی مازندران اظهارد اشت : بحث خود مراقبتي يکي از اهداف در حوزه سلامت مي باشد که بايد در سرلوحه کار همه افراد جامعه قرار بگيرد و تا اينکه فرد نخواهد از خود مراقبت کند نمي توان جامعه را سالم کرد زيرا با وجود کسانيکه از خود مراقبت نمي کنند و در بحث سلامت خودشان تلاش نمي نمايند جامعه دچار مشکل مي شود ، در بحث بيماريهاي واگيردار در سطح جامعه ما هيچ مشکلي در اين زمينه نداريم وهمچنين در بحث فشار خون و ديگر بيماريها افرادبايد خودشان را تحت مراقبت پزشک قرار دهند و هرچند وقت يکبار با انجام آزمايشات پزشکي از سلامت جسم و روان خود اطمينان حاصل نمايند .

معاون علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: دربحث بيماريهاي غيرواگيردار حدود 10 الي 12 درصد جامعه درگير اينگونه بيماريها هستند که نياز به خودمراقبتي و مراجعه به پزشک و درمان و جلوگيري از اشاعه بيشتر اين بيماري مي باشد که مي توان با برنامه ريزي دقيق اينگونه مشکلات را از بين برد .

رنجبران گفت : 8 تا 10 ميليون ايرانيها دچار ديابت هستند و مازندران در بحث چاقي و فشار خود رتبه مناسبي ندارد و ميانگين مبتلايان به سرطان دربين ايرانيان با کشورهاي ديگر زياد تفاوتي ندارد و در کشورهاي ديگر نيز افراد چاق و داراي فشار خون بالا و ديابت نيز وجود دارند که همه بايد در اين زمينه تلاش نمايند تا از خود مراقبت کنند و با اينگونه بيماريها مبارزه نمايند .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.