×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 30 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
 معاون وزیر علوم در آمل خبرداد؛نبودآمار مشخص خروج دانشجویان و نخبگان از کشور

معاون وزیر علوم در مورد آخرین وضعیت مهاجرت نخبگان و دانشجویان به خارج کشور، اظهار کرد: آمار خاصی در زمینه خروج تعداد دانشجویان و نخبگان از کشور وجود ندارد.

کرات آملی/هاشم داداش پور در حاشیه آیین مراسم کلنگ‌زنی و افتتاح دو طرح خدماتی و ورزشی دانشگاه فناوری نوین آمل اظهار داشت :یک میلیون و ۴۸۹ هزار نفر متقاضی ورود به دانشگاه‌های کشور هستند که این آمار قابل توجه و مطلوب است.

وی همچنین با اظهار اینکه روند خروج دانشجویان برای مهاجرت تحصیلی نگران کننده نیست بلکه عادی است، افزود: این نو مهاجرت‌ها برای ادامه تحصیل انجام می‌شود هرچند آمار خاصی از خروج دانشجویان نخبه نداریم اما همه دستگاه‌ها باید برای ماندگاری نخبگان در کشور تلاش کنند.

وی همچنین با اشاره به استقبال دانشجویان خارجی برای تحصیل در دانشگاه‌های کشور اظهار داشت: در حال حاضر ۹۴ هزار دانشجوی خارجی در کشور مشغول تحصیل هستند.

داداش پور با بیان اینکه دانشجویانی از کشورهای مختلف نظیر سوریه، هند، لبنان، عراق و افغانستان در کشور مشغول تحصیل هستند، روند پذیرش دانشجویان خارجی را در کشور افزایش خواند.

معاون وزیر علوم به افزایش ظرفیت سازی در دانشگاه‌های کشور افزود: برنامه داریم طی فرایند زمانی سه تا چهار ساله شمار دانشجویان خارجی برای تحصیل در دانشگاه‌های کشور دو برابر رشد یابد.

وی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر ۳۷ درصد دانشجویان از خوابگاه‌های دانشجویی استفاده می‌کنند، گفت: در قالب تدوین برنامه چهارساله در تلاش هستیم تا این ظرفیت به ۵۰ درصد برسد هرچند اکنون در برخی استان‌ها کمتر از ۱۷ درصد است.

داداش پور خواستار تحصیل بودجه مورد نیاز از سوی مجلس برای ساخت خوابگاه‌های دانشگاهی شد و کمک خیران را در این بخش الزامی دانست.

در ادامه سرپرست دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل گفت: برای ایجاد و تجهیز این زمین ورزشی استاندارد حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

علی اکبرحاجی زاده افزود: ساختمان خدمات رفاهی با زیربنای ۱۵۰۰ مترمربع در ۴ طبقه شامل سلف سرویس برادران وخواهران، نمازخانه، اتاق تشکل‌های دانشجویی ساخته خواهد شد.

وی ادامه داد: برای ساخت این مجموعه بیش از ۳۰ میلیارد تومان برآورد هزینه شده که نیمی از آن توسط خیران وهمکاری هیات امنای دانشگاه و نیمی دیگر نیز در قالب طرح‌های نیمه کاره وزارت علوم، تحقیقات وفناوری حداقل تا ۳ سال آینده تکمیل وبهره برداری خواهد شد.

سرپرست دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل همچنین از تکمیل ساختمان جدید دانشکده دامپزشکی این دانشگاه وافتتاح آن در دهه مبارکه فجر امسال خبر داد وگفت: دانشکده دامپزشکی این دانشگاه به عنوان تنها دانشکده دولتی و تخصصی درسطح استان‌های شمالی کشور است که بعد از حدود یک دهه درشهرستان آمل افتتاح خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.