×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 30 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تاکید بر پررنگ تر شدن نقش آفرینی تبیینی دانشگاه ها در مباحث مهم کشور

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با تاکید بر اینکه خلا تبیین گفتمان امام و موضوعات مهم کشور مانند جراحی اقتصادی از سوی دانشگاه ها و نخبگان وجود دارد، اظهار کرد: نقش آفرینی تبیینی دانشگاه ها در مباحث مهم کشور باید پررنگ تر شود‌.

کرات آملی/روح الله سلگی در نشست دوره‌ای با روسای دانشگاه های استان مازندران که به میزبانی دانشگاه شمال آمل و با حضور حسینی، فرماندار آمل، فانی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان و عنایتی، مدیرکل جهاد کشاورزی استان برگزار شد، با اشاره به اینکه نقش دانشگاه ها در تحقق آرمان های امام راحل نیازمند تبیین و نهادینه سازی است، بیان کرد: امروز سیاست دولت توزیع عادلانه ثروت در کشور صورت گرفته است و انتظار است در فضای دانشگاهی و اجتماعی و فضای نخبگی این مهم تبیین گردد و توده مردم در جریان اقدامات دولت قرار گیرند.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین که رهبری معظم انقلاب بیان فرموده اند، باید با هدایت اندیشمندان و اساتید دانشگاه ها نهادینه شود، عنوان کرد: تشریک مساعی برای همکاری دانشگاه ها و حوزه اجرایی از اقداماتی است که می تواند خلا های موجود را به نحو احسن پوشش دهد‌.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اشاره به شرایط روز کشور در حوزه اقتصادی، بیان کرد: روزانه هزار میلیارد تومان از جیب مردم خارج می شود که همه ارز مصرف شده در این زمینه منابع ملی ماست که در مسیر درستی هدایت نشده است.

وی ادامه داد: رانت های تلخ موجب شده است عده ای از ثروت افسانه ای برخوردار شوند و هزینه کشورهای همسایه از این طریق تامین می شود.

معاون استاندار مازندران با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد از انقلاب هویت زدایی شود، تصریح کرد: بداخلاقی های سیاسی نیز در تعارض با آرمان های انقلاب اسلامی است و دخالت ها در بخش های مختلف دیده می شود که رهبری نیز به آن اشاره داشته اند.

سلگی با بیان اینکه نگذاریم ارزش ها کمرنگ شود و یاد و اندیشه امام در نقش محوری از سوی دانشگاه ها تببین شود بر نخبگی گزینی در جریانات اقتصادی و سیاسی در حوزه اجرا تاکید کرد و بیان داشت: باید نهادهای اجرایی در کنار دانشگاه ها، به تبیین و احیای وضعیت موجود کمک کنند.

سید عباس حسینی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل نیز در این نشست با بیان اینکه امروز مدل حکمرانی در جمهوری اسلامی ایران باید مردم محور بوده و نقش مردم در همه حوزه ها دیده شود، گفت: سه سال پیش رهبر معظم انقلاب به جریان های میانی و نقش مردم در حوزه های مختلف اشاره داشتند که امروز با تببین این جایگاه می توان بخش مهمی از خلاهای موجود را پوشش داد.

وی با بیان اینکه پروژه های اخیر شهرستان آمل، نقش مردم و مشارکت گروه های مختلف دیده شده است، عنوان کرد: افزایش مشارکت پذیری برای اورهال کردن شرایط موجود در وضعیت موجود موردنیاز کشور و منطقه است.

حسینی با اشاره به اینکه نقش دانشگاه ها در توسعه مناطق باید به خوبی در حوزه اجرا نیز دیده شود، بر استفاده از ظرفیت های دانشگاهی در توسعه شهرستان تاکید کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.