×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 1 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر

استاد حوزه و دانشگاه گفت: شرایط امروز جامعه ایجاب میکند که نیروهای مذهبی‌ وارد میدان مبارزه در امور اقتصادی و چرخاندن چرخ اقتصاد کشور با الگوگیری از اقتصاد مقاومتی شوند.

حجت الاسلام علی‌رضا پناهیان در آمل اظهار کرد: امروزه فرهنگ جامعه به سمت کار و تولید پیش می‌رود و باید به یک ارزش در جامعه تبدیل شود.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه کشورمان با بیان اینکه اقتصاد را به نگاه سودجویانه نگاه نکنیم، افزود؛ اقتصاد کشورمان نباید مانند کشور دبی باشد و در کشور دبی اقتصاد وابسته به عواملی است که از یک فرصت تجاری استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه دولت باید کوچک باشد تا همه مردم جامعه خلاقیت خود را بتوانند بروز دهند، گفت؛ این مهم در کشورمان وجود ندارد اگر بتوان مردم کار خود را جلو بروند بیشتری از مشکلات برطرف خواهد شد.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به اینکه دانشگاه با بخش خصوصی باید ارتباط نزدیکی داشته باشند، ادامه داد: با ارتباط دانشگاه و بخش خصوصی راندمان علمی و بهره وری افزایش پیدا خواهد کرد.

پناهیان با اشاره به اینکه باید کارخانجات کشور رونق یابند و مساجد علاوه بر مسائل دینی و مذهبی وارد ایجاد درآمد و بهبود اقتصاد کشور شوند، بیان کرد: لازم است تا بسیاری از الگوهای مناسب اقتصادی در جامعه اسلامی پیاده شود.

وی با تأکید بر اینکه کارمندان در جامعه از افراد کارگر بیشتر حرمت دارند، افزود: در مملکت مختلف به قشر کارگر بیشتر از کارمندان نیاز است هر چند کارمندی به دنبال خود بزرگ شدن دولت و اختصاص درآمد نفت برای پرداخت حقوق‌ها منجر می‌شود.

این استاد حوزه علمیه با اعلام اینکه در دین اسلام کارمندی نهی شده و به استقلال کاری و ایجاد کار و تولید توصیه شده است، خاطرنشان کرد: به صراحت در روایان داریم که افراد با کارمندی ایجاد رزق و روزی بیشتر را محدود می‌کنند.

پناهیان با اشاره به اینکه مملکتی خوب است که دولت در آن کوچک بوده و مسؤولیت گرداندن جامعه بر عهده همه باشد، ادامه داد: در این جامعه خلاقیت و ابتکار بروز داده می‌شود و دولت در ان ناظر بر امور است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.