×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر

شهردار آمل گفت : رکود صنعت و بازار مسکن موجب کاهش درآمد شهرداری ها شد .

احمد امیر سلیمانی افزود: شهرداری به عنوان یک نهاد صد درصد عمومی، عهده دار مسولیت خدمات رسانی به مردم است. در حال حاضربا توجه به رکود حاکم در بخش مسکن و شرایط اقتصادی ویژه ، شهرداری ها از نظر درآمد مشکل دارند.
امیر سلیمانی با اشاره به اینکه بازار مسکن با عوامل متعدد ارتباط دارد که مهم‌ترین آنها قیمت میله گرد ، تیرآهن، سیمان، یراق‌آلات ، ماسه و سیمان است افزود: وقتی این عوامل با رشد قیمت مواجه می شود، بی‌تردید قیمت مسکن هم از آن‌ها تأثیر می‌پذیرد.
وی گفت:‌کنترل قیمت نهاده‌های مسکن می‌تواند از رشد قیمت مسکن جلوگیری کند اما مهم‌ترین عامل دادن امنیت اقتصادی به جامعه و سازندگان است که می‌تواند مفید و مؤثر باشد.
شهردار آمل با اشاره به اینکه بودجه سال ۹۷ شهرداری آمل ۱۳۷ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است تصریح کرد: درآمد شهرداری ها از محل دارایی‌های ثابت، فروش املاک، عوارض پرداخت، درآمد تغییر کاربری، … تامین می شود که هم اکنون بیش از ۶۰ درصد درآمد شهرداری در حوزه‌ای است که رکود زیادی در آن حاکم است .
امیرسلیمانی اضافه کرد: در حال حاضر سرمایه گذاری در حوزه مسکن شهر با رکود زیادی مواجه شده است و اگر انگیزه‌ها و سیاست‌های تشویقی را حذف کنیم، اوضاع بدتر خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.