×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
از بین رفتن پناهگاه زمستانی آفت‌ها با شخم زمستانه

مدیرجهاد کشاورزی آمل گفت: شخم زمستانه موجب از بین رفتن پناهگاه زمستانی آفت‌ها به ویژه کرم ساقه خوار برنج می‌شود.

سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: ۱۰ هزار هکتار از اراضیشالیزاری در آمل شخم و شیار شد که هزار هکتار آن آب تخت و ۵۰ مورد آزمون خاک انجام گرفت.

وی افزود: شخم زمستانه سبب تهویه خاک، تجزیه و تبدیل مواد عالی غیر قابل جذب موجود در بقایای بوته‌های برنج و علف‌های هرز به مواد معدنی وقابل جذب و همچنین کنترل آفات و بیماری‌های قارچی می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: شخم زمستانه موجب از بین رفتن پناهگاه زمستانی آفت‌ها به ویژه کرم ساقه خوار برنج، لاروها، حشرات، بذورعلف‌های هرز و ذخیره رطوبت و استفاده بهینه از نزولات جوی می‌شود.

وی همچنین از فعالیت پژوهشکده تخصصی کشاورزی بیوتکنولوژی هیرکان آزما فناور در این شهرستان خبرداد و گفت: پژوهشکده تخصصی کشاورزی هیرکان  با بومی سازی تعدادی از گونه‌های گیاهان زینتی در آغاز مسیر علمی خود  قرار دارد.
سید حسین اسلامی با بیان اینکه این مرکز با بیش از هفت میلیارد ریال تسهیلات بانکی و۷میلیارد ریال آورده شخصی در حال بهره برداری است، افزود:این شرکت با داشتن ۳۰۰ مترمربع سالن آزمایشگاه و دفترمدیریتی و ۳ هزار متر مربع گلخانه از واحد‌های پیشرو کشور محسوب می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: تولید نهال کشت بافت علاوه بر قطع وابستگی از دیگر کشور‌ها و کاهش خروج ارز موجب ارتقاء بهره‌وری درتولیدات گلخانه‌ای می‌شود.
اسلامی افزود: از طریق کشت بافت گیاهی می‌شود از کوچکترین بخش گیاه که سلول است قلمه تهیه و از آن به تعداد زیادی در یک دوره زمانی دو ماهه تکثیر می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.