×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز عملیات طرح ملی فیبرنوری منازل وکسب وکارها درشهر آمل

با حضور وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات و استاندارمازندران ،طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب وکارها درشهر آمل به مرحله اجرا رسید.

کرات آملی،عیسی زارع پور در حاشیه سفر یک روزه خود به مازندران درجمع مدیران شرکت شاتل ، شهرداری آمل و خبرنگاران اظهار داشت: همه تلاشمان این است که این طرح در کل استان مازندران تا سال ۱۴۰۳ همزمان با هفته دولت افتتاح شود و اگر نشد تا یکسال آینده به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه طرح فیبرنوری به صورت ریشه ای مسئله ی اینترنت در کل کشور را حل خواهد کرد، افزود: این طرح زیرساختی برای چند دهه آینده کشور است، بنابرین سرعت اینترنت را تا ۱۰۰ برابر افزایش خواهد داد.

این مقام مسوول همچنین ضمن بیان این مطلب که همین اکنون مشترکین در هشت شهر استان که از این طرح راه اندازی شده بهره مند می شوند و با سرعت هزار مگابایت در ثانیه می توانند از سرعت اینترنت استفاده کنند، افزود: این در حالی است که سرعت اینترنت در خطه در گذشته ۱۰ مگابایت بوده است.

وی با بیان اینکه، وظیفه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات فراهم کردن زیرساخت ها است، گفت: طرح های زیرساختی و ارتباطات ثابت کشور از ۱۰ سال گذشته تاکنون کارنامه خوبی ندارد و در بین کشورهای جهان در رده ۱۵۰ قرار داریم.

زارع پور با بیان اینکه طرح های فیبر نوری می تواند بسیاری از مشکلات زیرساختی کشور را حل کند، اظهار داشت: بیش از ۴۰ میلیون نفر در کشور از پلت فرم داخلی استفاده می کنند و این با کار شبانه روزی جوانان متخصص و نخبه داخل کشور اتفاق افتاد و وزارت ارتباطات نیز حمایت های بی‌سابقه ای را انجام داده است و هم اکنون بخش زیادی از کسب و کارها در این حوزه در حال انجام هستند.

وی با بیان اینکه این طرح ها تا دهه های آینده نیاز به هیچ زیرساخت جدیدی نخواهد داشت، اضافه کرد: بر روی همین فیبر نوری در آینده می شود سرعت میلیون برابری اینترنت را نسبت به وضع موجود ارائه داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت که هم اکنون فیبر نوری در کشور ۳۰ درصد پیشرفت داشته که ۶ میلیون خانوار تحت پوشش هستند و امروز سه شهر مازندران نیز این نعمت برخوردار خواهند شد و سایر شهرها نیز تا سال آینده بهره مند می شوند.

زارع پور ادامه داد: هدیه دولت سیزدهم به مردم ماندگار خواهد بود و تا دهه های آینده به دلیل اینکه کار بزرگ در این دولت انجام شده است و در ذهن ها باقی خواهد ماند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.