×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

پنجمین نمایشگاه ملی گل و گیاه با حضور فعالان این صنعت در آمل گشایش یافت.

عزیزاله شهیدی فر رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در آیین افتتاح نمایشگاه ملی گل و گیاه در آمل اظهار داشت:استان با داشتن شرایط اقلیمی منحصر به فرد با برخورداری از تولید کنندگان گل وگیاه در توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای بویژه تولید گل‌های اپارتمانی، درخت ودرختچه‌های زینتی و تولید سبز برگ‌ها در ارتقا‌ی بهروری از منابع تولید گام مهمی برداشته است.

شهیدی فر گفت: آمل با داشتن ۹۱ هکتار گلخانه و ۱۰۲ هکتار گل وگیاه فضای باز باتولید ۱۲۵ میلیون انواع گل‌های شاخه بریده، سرشاخه، درخت ودرختچه، گل‌های آپارتمانی، نشایی رتبه برتر استان را دارد .

وی افزود: پنجمین نمایشگاه گل و گیاه زینتی آمل  تا ۱۷ شهریور ادامه دارد.

همچنین ولی الله بنی عامری مجری طرح توسعه گلخانه‌های وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: در یک دهه اخیر شاهد رشد ۳۰۰ درصدی گل و گیاه زینتی در کشور بودیم که نشانه رسیدن به جایگاه اصلی خود در کشور است اما باید بیشتر توجه شود.

مجری طرح توسعه گلخانه های وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه اساس توسعه در دو استان گلستان و مازندران، روستاها هستند، ادامه داد: تفاهم نامه ای را با تعاون روستایی در حال امضا هستیم تا بتوانیم با همکاری دهیاران زنجیره ارزش را تشکیل دهیم.

بنی عامری با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد درآمد محصولات کشاورزی از باغبانی است، افزود: در یک طرح ۱۰ ساله در نظر داریم تا شاهد رشد دو برابری باغات باشیم و با این امر جلوی مهاجرت اقتصادی را بگیریم.

وی با بیان اینکه بازار جهانی روی خوشی به ما نشان داد، گفت: تفاهم نامه ای را با کشور هلند امضا کردیم و بازار این کشور استقبال خوبی از گل و گیاه زینتی داشته است.

بنی عامری بااشاره به اینکه بحران کم آبی و بی آبی تهدید جدی است، افزود: گرم شدن هوا ومحیط را جدی بگیریم و بایستی برداشت منابع آبی برای گلخانه ها را به صفر برسانیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.