×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری درباره احداث تله‌کابین در جنگل الیمستان آمل گفت: هنوز اقدام خاصی در این زمینه صورت نگرفت و مجوزی صادر نکردیم.

الیمستان منطقه ییلاقی آمل چند ماهی است که اسم آن فراگیر شده است، آن هم به واسطه راه‌اندازی تله‌کابین در منطقه‌ای به نام بهشت مه‌آلود ایران‌زمین نام دارد.

دوستداران محیط زیست نخستین گروه‌های بودند که نسبت به این مسئله واکنش نشان دادند.

محمد غفاری مدیرعامل انجمن پویش‌گران حافظ محیط زیست کوهستانی در گفت‌وگویی درباره ایجاد این تله‌کابین گفته بود؛ ایجادتله کابین در جنگل‌های الیمستان مخاطرات زیست محیطی جدی برای منطقه داشته و مردم به شدت مخالف اجرای این طرح هستند.

 وی زمان اجرای این طرح را سال 90 عنوان می‌کند و می‌گوید؛ بخش اعظمی از مسیری که قرار است تله کابین ایجاد شود جز مناطق چهارگانه و حفاظت شده محیط زیست است.

با این وجود پیگیری برای سرانجام نرسیدن این طرح همچنان ادامه دارد  اما عباسعلی نوبخت معاون امور جنگل‌ سازمان جنگل‌ها در این زمینه  با اظهار بی‌اطلاعی گفت: در زمانی که مدیرکل منابع طبیعی استان مازندران ـ ساری بودم با این طرح مخالفت کردم.

 سیدمحسن موسوی تاکامی مدیرکل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری نیز در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری درباره شرایط حفاظت از منابع طبیعی اظهار کرد: منابع طبیعی و محیط زیست حال و روز خوشی ندارد و وضعیت موجود زیبنده این بخش نیست.

وی با بیان اینکه مدیریت بر منابع آب نیز بسیار ضعیف است و بالای 90 درصد هدررفت آب  را در استان شاهد هستیم، اضافه کرد: باید همه آحاد جامعه بسیج شوند و با همکاری رسانه‌ها بتوانیم از این بحران عبور کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری بیان کرد: با توجه به شرایط سفره آب‌های زیرزمینی، اگر یک متر آب شیرین برداشت شود 40 متر آب شور پیشروی می‌کند این در حالی است که باز هم مجوز برای چاه‌های عمیق داده می‌شود.

موسوی‌تاکامی ادامه داد: با توجه به شرایط بحرانی باز هم کم‌توجهی می‌شود که در صورت ادامه این روند دچار مشکلات بیشتری خواهیم شد که باید بیشتر تلاش کنیم.

وی درباره طرح تنفس جنگل گفت: طرح تنفس جایگزینی برای قطع و بهره‌برداری از جنگل‌ها است که با توجه به قانون پروپاقرص طرفدار آن هستیم و فرصت مغتنمی است که می‌توانیم به تقویت سفره‌های آب زیرزمینی کمک کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری در پاسخ به سؤالی درباره احداث تله‌کابین در جنگل الیمستان آمل، اظهار کرد: هنوز اقدام خاصی در این زمینه صورت نگرفت و مجوزی صادر نکردیم، همه اقدامات براساس فرآینده قانونی است و در این جایگاه خارج از چهارچوب قانونی اتفاق خاصی نخواهد افتاد./فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.