×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 18 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رهایی ۶۴زندانی قتل‌های عمد از پای چوبه دار با رضایت خانواده‌های مقتول در سال ۱۴۰۰

مدیرکل زندان‌های مازندران:۶۴زندانی مرتکب به قتل‌های عمد امسال با رضایت خانواده‌های مقتول از پای چوبه دار رهایی یافتند.

کرات آملی/علی استادی در حاشیه آزادی این دو برادر زندانی در زندان آمل گفت: این دو برادر در سال۱۳۸۴ در یک نزاع خانوادگی مرتکب قتل عمد شده بودند و در طی ۱۶سال گذشته دوران محکومیت کیفری خود را در زندان آمل سپری می‌کردند.

وی افزود: با پیگیری‌هایی که انجمن حمایت از زندانیان و اداره زندان شهرستان آمل با خانواده مقتول داشته، در نهایت زمینه آزادی این دو برادر ۵۵و۴۶ ساله روز دوشنبه فراهم و به آغوش خانواده بازگشتند.

مدیرکل زندان‌های مازندران همچنین از آزادی هزار و۳۲۴ زندانی جرایم غیرعمد و عمد از ابتدای امسال تاکنون دراستان خبر داد و تصریح کرد: از این شمار حدود ۷۰۰ زندانی جرایم مالی با اخذ رضایت از شاکیان و ۵۶۰ نفر دیگر نیز با پرداخت حدود ۲۱ میلیارد تومان اعتبار از ستاد دیه و کمک خیران استان از زندان آزاد شدند.

استادی با اشاره به اینکه حدود ۳۴۰ زندانی جرایم غیرعمد ومالی درزندان های مازندران دوران حبس خود را سپری می‌کنند، گفت، برای آزادی این تعداد که بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان بدهی مالی محکوم در زندان حضور دارند، نیاز به کمک ستاد دیه و خیران استان هست که در صورت پرداخت این مبلغ زمینه آزادی آنها نیز فراهم خواهد شد.

وی همچنین در خصوص برنامه‌های اصلاح و تربیتی برای زندانیان در استان نیز گفت، برنامه‌های تربیتی، آموزشی و فرهنگی در کاهش بزهکاری مجرمان مؤثر است و فعالیت‌های فرهنگی در زندان‌های استان سبب شده است بیش از ۳۰۰ زندانی در مازندران اکنون حافظ یک جز، چند جز و کل قرآن کریم شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.