×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 20 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مرمت و بهسازی  آب‌بندانهای شهرستان آمل

مدیر جهاد کشاورزی آمل از مرمت و بهسازی ۵ قطعه آب‌بندان به مساحت ۴۸ هکتار در این شهرستان خبرداد.

کرات آملی؛مهرداد فولاد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل ضمن اعلام خبر بالا افزود: کار اجرایی آب‌بندانهای ۶ و ۹ هکتاری کمانگرکلا دابو، آب‌بندان ۱۷ هکتاری وسطی‌کلا و آب‌بندان ۸ هکتاری رفیع‌آباد اجرا شد و پروژۀ مرمت و لایروبی آب‌بندان ۸ هکتاری خشکرود به دلیل آب‌گیری توسط بهره‌برداران از خرداد ۱۴۰۳ شروع خواهد شد.

وی افزود: آب‌بندان‌ها به عنوان اکوسیستم‌های آبی برای ذخیره‌سازی آب برای کشاورزی، تغذیه چشمه‌ها و آب‌های زیرزمینی و نیز زیستگاهی برای پرندگان و حیات وحش به شمار می‌روند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل همچنین اظهار داشت: در سال‌های اخیر به خاطر تغییر شرایط اقلیمی و کمبود بارش‌ها و منابع آبی، توجه به حفظ ذخایر آبی به شیوه‌های مختلف مورد توجه قرار گرفته و یکی از این تدابیر مرمت و بهسازی آب‌بندان‌ها است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در شهرستان آمل ۲۳ قطعه آب‌بندان به مساحت ۲۴۰ هکتار وجود دارد که این سطح از آب‌بندان‌ها در شهرستان موجب ذخیره‌سازی ۶ میلیون مترمکعب جهت آبیاری کمکی برای ۲۴۰۰ هکتار اراضی شالیزاری تحت پوشش و همچنین تقویت منابع آب‌های زیرزمینی خصوصا چاه‌های سطحی منطقه برخودار از آب‌بندان‌ها می‌گردد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.