×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
کشت نارنج و لیمو شیرین در ۲۳۰ هکتار از باغات شهرستان آمل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل: ۲۳۰ هکتار کشت پراکنده نارنج و لیمو شیرین در این شهرستان وجود دارد.

کرات آملی/سیدحسین اسلامی با بیان اینکه سطح بارور نارنج در شهرستان آمل ۱۲۳ هکتار و سطح بارور لیمو شیرین ۵۳ هکتار است پیش بینی کرد: امسال با متوسط عملکرد ۲۱ تُن در هکتار، ۲ هزار و ۵۸۰ تُن نارنج و همچنین با متوسط عملکرد ۱۶ تُن در هر هکتار، ۸۵۰ تُن لیمو در باغ‌های این شهرستان تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با بیان اینکه میوه نارنج گیاه بسیار پرفایده‌ای بوده و همه قسمت‌های آن قابل بهره برداری است افزود: عطر شکوفه‌های آن نشاط آور، مربا و ترشی پوست آن تقویت کننده معده و نیز از بین بَرندِه انگل‌های دستگاه گوارش، آب و قوام نارنج (رُبّ) برای خوشبو کردن و طعم دهنده غذا و همچنین در تهیه عرق بهار نارنج، مربا و دمنوش استفاده می‌شود.

اسلامی تصریح کرد: لیمو شیرین هم سرشار از ویتامین C، مس، آهن، فیبر، روی و کلسیم بوده و برای تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری و درمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا مفید است.

تخریب ۱۳فقره تغییرکاربری غیرمجاز در آمل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: با پیگیری‌های مرکز جهاد کشاورزی مرانده و همکاری دادستان، نیروی انتظامی، یگان حفاظت امور زمین ها، بخشداری مرکزی، بنیاد مسکن و دهیاری روستا‌های ولیسده، چنگاز، روکش، مسکون و کاسب محله این شهرستان، ۱۳فقره تغییرکاربری غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی این روستا‌ها قلع و قمع شد.

سیدحسین اسلامی افزود: پس از ارائه موارد قانونی این مدیریت به متصرفان غیرقانونی، مبنی بر مغایر بودن دیوارکشی غیرمجاز بدون دریافت مجوز از جهاد کشاورزی و نیز بر اساس قانون حفظ کاربری زمین‌های زراعی و باغ‌ها و اصلاحی، ۱۳هزار مترمربع زمین کشاورزی به چرخه تولید بازگشت.

کشت ۹ رقم مقایسه‌ای کلزا در آمل

سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: برای توسعه کشت کلزا در منطقه، مزرعه pvs کلزا با ۹ رقم بهاره آرام، صفار، روشنا، آسا، دلگان، هامان، pGs، هایولا ۴۸۱۵ و یوآنا در یک هکتار از شالیزار‌های روستای هندوکلا از توابع مرکز جهاد کشاورزی شهید رنود دشت سر شهرستان آمل کشت شد.

او افزود: با توجه به اهمیت کشت کلزا و برنامه وزارت متبوع در خصوص افزایش تولید روغن در کشور با توسعه کشت دانه‌های روغنی با محوریت کلزا، از آنجائیکه یکی از عوامل تاثیرگذار در افزایش عملکرد در واحد سطح، نوع رقم و سازگاری آن به منطقه است، براین اساس اجرای طرح انتخاب مشارکتی ارقام p.v.s کلزا با ۹ رقم بهاره در ۹ تیمار هزار متری کشت شد.

اسلامی گفت: ارقام مورد کشت در این شهرستان، بهاره است که کشاورزان و کارشناسان علاقمند می‌توانند با هماهنگی کارشناسان مرکز جهاد کشاورزی ضمن بازدید از مزارع فوق در مراحل مختلف رشدی، اطلاعات لازم درخصوص این ارقام را بدست آورند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.