×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
توانمند سازی مددجویان تحت پوشش اولویت اصلی کمیته امداد/تهیه جهیزیه برای  ۱۵۰۰ نفر از نوعروسان تا پایان امسال

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران:اولویت اصلی برای تحت حمایت قرار دادن نیازمندان توانمند سازی آنهاست تا وارد جامعه وبازار کار شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کرات آملی،حجت الاسلام بشیر عالیشاه مدیر کل کمیته امداد مازندران در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان آمل با قدردانی ازتلاش خبرنگاران درجهت انعکاس اخبار کمیته امداد گفت : خبرنگاران با انعکاس اخبار عملکرد و فعالیت کمیته امداد در خدمت رسانی به مددجویان یاریگر این نهاد هستند.

وی افزود: کمیته امداد ظرفیت های فرد را مورد بررسی قرار می دهد و با توجه به توانمندی به مددجو خدمات ارائه می دهد تا او خودکفا شده و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران، به افزایش دو برابری اعتبار امسال اشتغال مددجویان زیرپوشش این نهاد به ۴۴۰ میلیارد تومان اشاره کرد وگفت: پیش بینی شده که برای جذب این میزان اعتبار حداقل برای ۱۲ هزار مددجو زیرپوشش ونیز متقاضیان غیرکمیته امدادی پرونده اشتغالزایی تشکیل شود.

حجت الاسلام عالیشاه ادامه داد، از ابتدای امسال تاکنون برای بیش از ۱۰ هزار متقاضی دریافت تسهیلات اشتغالزایی از کمیته امداد امام خمینی (ره) به ارزش بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان به بانک‌های استان معرفی شدند.

وی ازمدیران بانک‌هایی که پرونده پرداخت تسهیلات اشتغال مددجویان این نهاد معرفی می‌شوند، در فرایند تکمیل پرونده با نگاه تعاملی و کمک حمایت کنند.

حجت الاسلام عالیشاه افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران، پارسال در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی با کسب بهترین عملکرد رتبه نخست کشوری را کسب کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران، همچنین از تهیه جهیزیه برای ۳۷۰ نوعروسان زیرپوشش این نهاد ازابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: در تلاشیم تا با کمک حامیان تاپایان سال برای ۱۵۰۰ نفر از نوعروسان به نوبت جهیزیه تهیه کنیم تا زندگی مشترکشان را شروع کنند.

وی ادامه داد : ۱۲ هزار دانش آموز تحت پوشش قراردارد  واین عزیزان تا ورود وبعداز دانشگاه تحت حمایت هستند وامسال هم در برگزاری شور عاظفه ها ۸ میلیارد تومان جمع آوری شد که سرانه هردانش آموز یک میلیون و۲۰۰ هزارتومان می باشد که نیازمند به ۱۴ میلیارد تومان می باشد که خوشبختانه با کمک خیرین ۸میلیارد تومان جمع آوری شد .

این مسؤول با اشاره به اینکه میزان مستمری کمیته امداد به یک نفر ۳۵۰ هزار، دو نفر ۵۰۰ هزار، سه نفر ۷۰۰ هزار، خانواده چهار نفره ۹۰۰ هزار و خانواده پنج نفره و بالاتر یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است، بیان کرد: با توجه به بیانات و دستورات رهبر انقلاب کمیته امداد با شیوع ویروس کرونا ورود جدی در بخش‌های مختلف داشته و در زمینه کمک‌های مؤمنانه، رزمایش مواسات و همدلی توانست گام‌های بزرگ بردارد و تعداد یک میلیون و ۸۰۰ هزار پرس غذای گرم بین خانواده‌های نیازمند توزیع کرده است.

عالیشاه با بیان توزیع ۱۷۰ هزار سبد مواد غذایی به ارزش حدود ۵ میلیون ریال در ایام شیوع ویروس کرونا، گفت: در طرح سردار سلیمانی نیز ۱۵ هزار سبد غذایی و ۲۰ هزار پرس غذای گرم تا آخر ماه صفر بین نیازمندان مازندرانی توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران دربخش دیگری از سخنان خود از ساخت هزار و۳۰۰ خانه امسال برای مددجویان بی خانه مان این نهاد در استان خبر داد وگفت: این طرح اکنون با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام خمینی و بسیج سازندگی و کمک خیران در استان درحال ساخت است.

حجت الاسلام عالیشاه افزود: در اجرای این طرح ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض از سوی کمیته امداد امام خمینی، ۳۰ میلیون تومان از سوی صندوق قرض الحسنه امداد ولایت و۲۰ میلیون تومان هم از محل کمک خیران و آورده‌های مددجو تأمین خواهد شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون حدود ۳۴۰ خانه حدود ۵۰ تا ۶۰ متری تحویل مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران شده است، گفت: بقیه خانه‌های با پیشرفت ۳۰ تا ۴۰ درصدی در دست ساخت است و حداقل تا نیمه نخست سال آینده تحویل مددجویان زیرپوشش این نهاد خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران به اجرای طرح پرداخت صدقه توسط کدهای QR اشاره و تصریح کرد:هم اکنون این نهاد در حال بستر سازی و اجرای کد QR برای مشترکین صدقات در سطح استان است.

حجت الاسلام عالیشاه گفت: برای سهولت در پرداخت و استفاده از روش های نوین برای تمامی این مشترکان کد QR تهیه و به منازل و یا فروشگاه ها ارسال می شود و در این روش هر مشترک صندوق صدقات می تواند با داشتن کد QR اختصاصی خود و با استفاده از گوشی همراه به آسانی نسبت به پرداخت صدقه اقدام کند.

وی به سپرده گذاری خیران در صندوق قرض الحسنه امداد ولایت گفت: با سپرده گذاری خیران در صندوق قرض الحسنه امداد ولایت بسیاری از مشکلات نیازمندان رفع خواهد شد./سعید نعمتی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.