×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 18 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
انتقاد تند رئیس هیئت آمل از بی توجهی مسئولین نسبت به قهرمانان ورزش های جانبازان و معلولان

 رئیس هیات ورزش جانبازان و معلولین شهرستان آمل با انتقاد از مسئولان درخصوص حمایت از ورزش معلولان گفت: نباید از افراد و ورزشکاران این مجموعه استفاده ابزاری شود.

به گزارش پایگاه خبری کرات آملی،مسعود فلاح به همراه نایب رئیس و عضو هیئت رئیسه هیئت ورزش‌های جانبازان ومعلولان شهرستان آمل در جمع خبرنگاران گفت:هیات ورزش جانبازان و معلولین به تنهایی یک اداره ورزشی است و نباید از افراد و ورزشکاران این مجموعه استفاده ابزاری شود.
وی افزود:طبق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی درآمد مالی ۱۴ تابلو از طرف شهرداری ها به بخش پشتیبانی ورزش جانبازان و معلولین تعلق میگیرد اما درآمل فقط ۲ تابلوی تبلیغاتی برای حمایت از ورزشکاران ما برای اینکار لحاظ شده است.

فلاح ادامه داد: نباید بین ورزشکار سالم با ورزشکار معلول تبعیض قائل شوند، چرا که با توجه به وضعیت ورزشکاران ما، آنها برای رسیدن به مراحل فینال و اهداف کشوری باید دوبرابر نیروی فرد سالن انرژی و وقت بگذارند که این نیازمند حمایت بیشتر مالی و معنوی است.

رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان شهرستان آمل به فعالیت ۱۸ رشته ورزشی ویژه معلولان زیرنظر این هیئت در این شهرستان نیز اشاره کرد وگفت: هم اکنون ۱۸۶ معلول این شهرستان در رشته‌های بسکتبال باویلچر، والیبال نشسته مردان وزنان، وزنه برداری، دوو میدانی با داشتن مربی در سالن شهید فلاح آمل تمرین می‌کنند.

فلاح گفت: امسال در لیگ برتر والیبال نشسته زنان، لیگ دسته یک والیبال نشسته مردان نیز تیم هیأت جانبازان و معلولان آمل تیمداری خواهد کرد که امیدوارم مسئولان شهرستان همت کنند تا حامی مالی خوبی برای تیم و بازیکنان معلول شهرستان انتخاب شود.

رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان ومعلولان آمل در ادامه از برگزاری نخستین دوره تورنمنت بین المللی بسکتبال باویلچر جام شهدای ششم بهمن روزهای ۲۳ تا ۲۹ دی ماه در شهرستان خبر داد وگفت: تاکنون به هفت کشور آسیایی برای شرکت در این تورنمنت دعوت نامه ارسال شد که تا هفته آینده از سوی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان سه کشوری که برای شرکت در این تورنمنت مشخص شده را اعلام خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تیم لیگ برتری شهروند آمل قهرمان فصل گذشته جام حذفی بسکتبال با ویلچر ایران نماینده ایران در این تورنمنت خواهد بود، گفت، برگزاری این تورنمنت یکی از مصوبه‌های ستاد گرامیداشت حماسه ششم بهمن شهرستان آمل به مناسبت چهلمین سالگرد این رویداد مهم تاریخی در سالن ورزشی پیامبر اعظم آمل برگزار می‌شود.

نایب رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان آمل هم در این نشست با بیان اینکه ۱۶ شهرداری در سطح کشور اکنون ازتیم های ورزشی آن شهر با نام تیم شهرداری در لیگ‌های برتر، دسته یک و مسابقات قهرمانی کشور تیمداری می‌کنند، گفت، در سال‌های اخیر با وجود ارائه بخشنامه و مصوبه‌های قانونی از سوی هیئت به اعضای شورای شهر و شهرداری آمل، متأسفانه تاکنون زیربار مصوبه‌های قانونی نرفتند و حاضر به حمایت ازتیم های ورزشی در مسابقات کشوری نشدند.

امید شعبان پور افزود: برای همه ورزشی‌ها در شهرستان آمل این پرسش مطرح هست که چطور شهرداری قزوین، شهرداری ورامین، شهرداری تبریز، شهرداری نوشهر، شهرداری گرگان و دیگر شهرداری‌های کشور در رشته‌های ورزشی مختلف تیم در لیگ‌های برتر و دسته یک دارند، اما شهرداری آمل این اجازه را ندارد.

وی با بیان اینکه متأسفانه نگاه‌های شخصی برای حمایت از ورزشی‌ها همواره وجود داشته ومتاسفانه این نوع کج سلیقه‌ای دامن ورزش جانبازان و معلولان را در شهرستان آمل بیشتر گرفته است، گفت: واقعاً ترس شورای و شهرداری آمل برای عدم حمایت از تیم‌های ورزشی در سطح کشور با وجود آنکه ۱۶ شهرداری کشور همچنان با قدرت ازتیم شهرشان حمایت می‌کنند، در شهرستان آمل واقعاً بی مورد و سوال برانگیز شده است.

عضو هیئت رئیسه ورزش جانبازان و معلولان شهرستان آمل هم در این نشست خبری، از عدم توجه و دقت نظر دست اندرکاران در ساخت اماکن ورزشی که توجهی به مناسب سازی فضای ورزشی برای معلولان نکردند، گفت: متأسفانه این وضعیت در همه سالن‌های ورزشی شهر و کشور دیده می‌شود و این بزرگترین مشکل برای ورزشکاران معلول چه برای تماشای مسابقات ورزشی و چه فعالیت ورزشی برای آنان است.

عباسعلی واحدی افزود: متأسفانه نگاه مسئولان ورزشی و اجرایی هم نسبت به ورزشکاران معلول نسبت به فرد سالم اصلاً برابر نیست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.