×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 18 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
غربالگری بیش از سه هزار نوزاد آملی در سال گذشته

رییس اداره بهزیستی آمل :در اجرای طرح غربالگری شنوایی در سال گذشته در شهرستان آمل تعداد ۳ هزار و ۵۷۳ نوزاد تازه متولد شده و کودک مورد غربالگری شنوایی قرار گرفتند.

کرات آملی،کبرا اسنفدیاریان، هدف از غربالگری شنوایی را کشف هر چه زودتر مشکلات شنیداری در نوزادان و شیرخواران دانست و افزود: در تمامی دستورالعمل‌های علمی، انجام اقدامات درمانی برای نوزادان مشکوک به کم‌شنوایی، در سنین زیر سه ماهگی توصیه می‌شود؛ چرا که پس از گذشت این زمان و عدم مداخله مناسب مهارت‌های ارتباطی، درکی و زبانی کودکان بعد از سن ۶ ماهگی به میزان چشمگیری کاهش می‌یابد.


وی اضافه کرد: ۱۰۰ درصد تولد در این شهرستان تحت پوشش برنامه غربالگری شنوایی نوزادان قرار دارند و کارشناس شنوایی سنج موارد مشکوک به شنوایی را در طی یک دوره یک ماهه مورد بازبینی قرار داده و در صورت پاسخ ندادن به اقدامات درمانی آنان را به مراکز درمانی تخصصی برای درمان دقیق‌تر معرفی می‌نماید.

وی از جمله مهمترین مشکلات ناشنوایان را نبود رابط، اشتغال، مسکن و کمبود بودجه دانست که از این میان مشکل عمده این قشر را مشکل در برقراری ارتباط و نبودن رابط خواند و یادآور شد: با تربیت و پرورش رابط ناشنوایان و به کارگیری آنان در ادارات می‌توان کیفیت و کمیت خدمات به این عزیزان را افزایش داد.

رییس اداره بهزیستی شهرستان آمل گفت: در حال حاضر هزار و ۲۰۰ ناشنوا و کم شنوا در این شهرستان از خدمات این اداره استفاده می‌کنند و یک مرکز جامع توانبخشی خانواده و کودک ناشنوا وابسته به اداره بهزیستی نیز به کودکان دچار مشکلات شنیداری و گفتاری خدمات تخصصی ارائه می‌دهد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.