×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 18 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
یکی از شاگردان علامه حسن زاده آملی:همه کارهای روزانه افراد باید رنگ بندگی به خود بگیرد

یکی از شاگردان علامه حسن زاده با اشاره به اینکه همه این اقدام‌ها باید درنهایت به بندگی افراد دربرابر خالق هستی ختم شود، گفت:همه کارهای روزانه افراد، چه شخصی، ارتباطات خانوادگی، عمومی با مردم، کاری، اداری باید رنگ بندگی به خود بگیرد و اساساً انسان باید بنده خدا شود.

به گزارش پایگاه خبری کرات آملی؛حجت الاسلام یداله یزدان پناه شامگاه یکشنبه در مراسم یادبود علامه حسن زاده در آمل از علم وعمل به عنوان دواصل انسان ساز برای افراد یاد کرد وگفت، تمام آنچه‌های درزمان حیات و پس از مرگ افراد می‌ماند، همین دو اصل هست و به همین خاطر باید بسیار زیادی در راستای علم رفت تا به عنوان جوهر وجودی شود.

وی افزود: یکی از مواردی که حضرت علامه حسن زاده آملی تاکید زیادی درزمان زندگی خود به آن داشتند، شنیدن وگفتن بود که به شدت باید مراقبت انجام شود که هرچیزی را نباید شنید و هر حرفی را نباید، گفت.

وی با اشاره به اینکه همه این اقدام‌ها باید درنهایت به بندگی افراد دربرابر خالق هستی ختم شود، گفت، همه کارهای روزانه افراد، چه شخصی، ارتباطات خانوادگی، عمومی با مردم، کاری، اداری باید رنگ بندگی به خود بگیرد و اساساً انسان باید بنده خدا شود.

شاگرد علامه حسن زاده آملی به ضرورت شناساندن و معرفی هرچه بیشتر آثار علامه حسن زاده آملی درجامعه تاکید وتصریح کرد، انتظار هست متولیان دستگاه فرهنگی شهرستان، استان وحتی کشوری نسبت به این مهم و ترویج اندیشه‌های ناب حضرت عالمه که بهترین راه برای رسیدن به شناخت ودرک وجود خداوند متعال و سعادت دنیا وآخرت افراد خواهد بود، پای کار بیایند.

حجت الاسلام یزدان پناه، برپایی مجالس بزرگداشت علامه حسن زاده آملی را نوعی قدرشناسی و شناخت بیشتر از جایگاه و مقام و منزلت آن عالم وارسته دانست و یادآورشد، بهره گیری از ظرفیت‌های وجودی حضرت علامه هم در مقام علم ومعرفت، توحید و ولایت مداری لازم است، چرا که به عنوان بزرگترین سرمایه‌های وجودی آن عالم جلیل القدر باید به عنوان سرمشق والگو مورد توجه قرار بگیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.