×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افتتاح واحد ۳۵ هزار قطعه‌ای پرورش بلدرجین در آمل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل از افتتاح یک واحد ۳۵ هزار قطعه‌ای پرورش بلدرجین در ایام الله دهه فجر در آمل خبر داد.

سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با بیان خبرافتتاح یک واحد ۳۵ هزار قطعه‌ای بلدرجین در این شهرستان،افزود:این مجموعه در روستای دارکلا راه انداری و  دارای سالن پرورش واحد گوشتی و تخم گذار و سالن کشتارگاهی است.
او افزود:دوره پرورش گوشتی بلدرجین ۴۰ روزه است و با وزن ۲۲۰ تا ۲۵۰ گرم تحویل کشتارگاه می‌شودو تخم بلدرچین نسبت به تخم مرغ از مزه بهتری برخوردار است و به دلیل کراتین خاصی که در آن ذخیره شده در درمان بیماری آسم تأثیر زیادی دارد.
اسلامی درباره مزایای تخم بلدرچین و ارزش غذایی آن گفت: یک عدد تخم بلدرچین هر چند از لحاظ وزنی حدود یک پنجم وزن تخم مرغ معمولی را دارد، اما در مقایسه با تخم مرغ، ۵ برابر فسفر و کلسیم، ۵.۴ برابر آهن، ۶ برابر ویتامین B۱ تیامین، ۱۵ برابر ویتامین B۲ ریبوفلاوین و ۶ برابر ویتامین B۱۲ دارد و از کلسترول کمتری برخوردار است و سرشار از ویتامین A، اسید نیکوتینیک، مس و کبالت است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل افزود: در این شهرستان یک واحد پرورش صنعتی بلدرچین ۵ هزار قطعه‎ای مادر و ۳۰ هزار قطعه پرورش جوجه گوشتی بلدرچین با اشتغالزایی مسقیم ۴ نفر در حال فعالیت است که و در هر دوره پرورش ۴۰ روزه ۶ هزارو ۵۰۰ کیلو گرم گوشت تولید می‌کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.