×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 1 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افتتاح هنرستان فنی وحرفه ای غیردولتی فـذا آمل

همزمان با آغاز سال تحصیلی و با حضور مدیر آموزش وپرورش شهرستان آمل، حاج حبیب اردشیر مدیرعامل شرکت فولادین ذوب (فـذا)، روسای دانشگاه های آمل، رییس هلال احمر آمل، مدیرعامل سازمان مشاغل شهرداری آمل و اولیا دانش آموزان آیین افتتاح هنرستان فنی وحرفه ای فـذا آمل برگزار شد.

مجید حسین زاده ریاست هنرستان فنی و حرفه ای فذا در آیین افتتاح این هنرستان گفت: هنرستان فنی و حرفه ای فذا که به همت حاج حبیب اردشیر راه اندازی شده است با کادری مجرب و نیروهای خلاق با همکاری دانشگاه علمی کاربردی فذا برای جذب دانش آموزان جهت ادامه تحصیل در رشته های فنی وحرفه ای، کار و دانش افتتاح شد.

وی افزود: جمعیت ۸۰ نفره مشغول به تحصیل در رشته فنی و حرفه ای و کار و دانش این هنرستان نشان دهنده مقبولیت رشته های فنی می باشد و با توجه به وضعیت موجود کشور به مراتب این آمار بیشتر و بیشتر خواهد شد، همانطور که از سال گذشته تا به حال رشد ۲ برابری در این هنرستان داشته است.

حسین زاده مطرح کرد: هنرستان فنی فذا در شاخه فنی و حرفه ای رشته های بازرگانی ، حسابداری، الکتروتکنیک، الکترونیک، کامپیوتر و مکانیک خودرو و در شاخه کاردانش رشته های حسابداری مالی، سرویس آسانسور، تعمیرات ابزار دقیق، کامپیوتر و مکانیک صنایع را تحت پوشش قرار می دهد.

ریاست هنرستان فنی و حرفه ای فذا عنوان کرد: رشته های موجود در دانشگاه فذا جز پر هزینه ترین رشته ها هستند که با نگاه ویژه و خیرخواهانه مدیریت مجموعه برای هنرجویان آملی و مازندرانی فراهم آورده شده است.

در ادامه عباس مرزبند ریاست اداره آموزش و پرورش شهرستان آمل در آیین افتتاح هنرستان فنی و حرفه ای فذا در اولین روز از سال تحصیلی جدید گفت: افرادی با خدمت صادقانه و اخلاص وصف نشدنی در جهت آگاهی جامعه قدم بر می دارند  که بدون شک بهترین و صادق ترین آنها معلمان هستند.

وی افزود: ساخت و افتتاح مجموعه هنرستانهای فذا حرکتی شایسته برای ارتقای دانش، علم و آگاهی جامعه می باشد که به شخصه برای افرادی  که به احداث چنین بناهایی اهتمام می ورزند سر تعظیم فرود خواهم آورد.

مرزبند تاکید کرد : هر مدرسه ای که در هر شهر افتتاح می شود، چراغ دانشی است که روشن می شود و نور و روشنی به جامعه و جان های انسانها می بخشد.

وی ادامه داد: احداث، بنا و افتتاح اینگونه مدارس در جهت تعالی جامعه است و مجموعه فذا در طول سالهایی که فضای دانشگاهی خود را روبه راه کرد و از اعتماد عمومی جامعه برخوردار شد، از سال گذشته مجموعه هنرستان را به حوزه علمی خود اضافه کرد که میتوانیم این اعتماد را به وضوح در مردم مشاهده کرد چرا که اعتماد، سرمایه واقعی انسانها است.

این مقام مسئول بیان کرد: مجموعه فذا و دست اندرکاران آن چون نگاه بلندی در حوزه علم و دانش دارند و در این حوزه تلاش میکنند مورد اقبال مردم قرار گرفتند، چرا که مردم ما می فهمند و می دانند که به چه کسی و چه جایگاهی اعتماد کنند و با آگاهی از حقوق خود، انتخاب های دقیقی انجام می دهند.

وی افزود:  افتتاح این هنرستان برای شهرمان همراه شد با اولین روز هفته دفاع مقدس که یکی از مهمترین پیامهای دفاع مقدس که همه به آن می بالیم مبارزه در مقابل نادانی جهل و استکبار بود.

مرزبند گفت: امروز صحنه این مقاومت روال و نگاهش را تغییر داده است; امروز با افتتاح این هنرستان ما روح مقاومت و استقامت در برابر جهل و نادانی را با تمام وجود پاس میداریم.

وی تصریح کرد: همه افرادی که متعالی شدند و انسانیت را در وجودشان رشد دادند جز از مسیر باید های جامعه بدست نیامده و نمی آید و همه انسانها هنر انسان شدن دارند و از هر دلی راهی به حق است.

ریاست اداره آموزش و پرورش شهرستان آمل تاکید کرد: معلمان ما می دانند که به عدد بچه ها، راه برای کشف استعدادها و ارزشهای انسانی آنها وجود دارد و اگر بخواهیم انسانها های شریفِ آگاه باشیم باید در مسیر علم و آگاهی سراپا در اختیار ولی باشیم.

وی در ادامه گفت: سراپا عشق به کار، اخلاص در عمل و ایستادگی در مسیر علم آموزی انسانها را قوی، محکم و اثر گذار می کند و قطعا بنیانگزاران این مکان از همین قاعده پیروی می کنند.

مرزبند در پایان گفت: در سال جاری ۱۳۰ نفر از دانش آموزان آملی در کنکور سراسری رتبه های زیر ۳ هزار کسب کردند و جز ممتازان کشور شدند و از این حیث توانستیم الحمدالله سال پر رونقی را پشت سر بگذرانیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.