×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پیش بینی تولید 72هزار تن شیر در شهرستان آمل

سید حسین اسلامی ازپیش بینی تولید 72هزارتن شیر درسال 98درشهرستان آمل خبر داد.

سید حسین اسلامی  مدیرجهاد کشاورزی شهرستان آمل با بیان این خبر گفت :در سال 97  به منظور حمایت از بخش تولید و اشتغال به روستاییان مبلغ 4میلیارد و698هزار ریال به 31 نفر جهت خرید دام سبک و سنگین پرداخت گردید.

با تولید 72هزارتن شیر دامی 12  درصد شیر استان مازندران را تولید و تأمین می شود.

شایان ذکر است : 350 هزار واحد دامی در شهرستان آمل وجود دارد که جمعیت آن بالغ بر  270هزار رأس دام سبک و 81هزار رأس دام سنگین می باشد . که 12درصد شیر مازندران در شهرستان آمل تولید می شود.

همچنین 12 ایستگاه جمع آوری شیر دامی با ظرفیت اسمی 85 تن در روز مبادرت به خرید و جمع آوری شیر دولتی شهرستان انجام می گیرد.

این مقام در ادامه افزود: به منظور حمایت از تولید کنندگان ماها نه 150تن سبوس یارانه ای توزیع می گردد.

پیش بینی برداشت بیش از 19هزار تن سیب

سیدحسین اسلامی مدیر جهادکشاورزی شهرستان آمل گفت: وی با اشاره به برداشت نوبرانه میوه سیب از هفته نخست مرداد ماه امسال، گفت: حدود  هزار و ۱۳۷ هکتار از باغ‌های بخش لاریجان این شهرستان زیر کشت سیب قرار دارند. 
او با بیان اینکه  یک‌هزار و ۵۰۰ بهره‌بردار در این بخش کوهستانی فعال هستند. افزود: این محصول امسال با میانگین عملکرد ۱۶ تن در هکتار برآورد شده است.

اسلامی با بیان ارتباط تنگاتنگ باغداران با کارشناسان مراکز جهاد کشاورزیبرای برطرف کردن مشکلات موجود، گفت: ۳ هزار و ۹۶۰ هکتار از باغ‌های این شهرستان به میوه‌های سیاه‌ریشه اختصاص دارند که برداشت بیش از ۶۰ هزار تن میوه را شامل می‌شوند.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان آمل افزود: گونه‌های سیاه ریشه موجود در این شهرستان انواع گونه‌های دانه‌دار، هسته‌دار، میوه خشک و دانه‌ریز هستند که به بازار ارائه می‌شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.