×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رتبه اول استانی آمل در توليد و پرورش گل و گياه زينتي

سيد حسين اسلامي از پيش توليد 95ميليون انواع گلهاي زينتي در سال 98 اين شهرستان خبر داد.

سيد حسين اسلامي مدير جهاد کشاورزي شهرستان آمل با بيان اين خبر گفت : آمل با داشتن سطح زير کشت دو ميليون مترمربع پرورش گلهاي زينتي و توليد 95ميليون انواع گل زينتي؛ رتبه اول استان مازندران را به خود اختصاص داده است .

وی افزود: گل هاي آپارتماني با سطح زير کشت 290هزار مترمربع و توليد  5ميليون گلدان، 37 درصد و رتبه دوم استان ، گل هاي شاخه بريده با سطح زيرکشت يک ميليون و 143 هزار و 351 مترمربع و توليد 70 ميليون و 500هزار شاخه ، 39 درصد و رتبه اول استان ، درخت و درختچه با سطح زير کشت 270 هزار مترمربع و توليد 6 ميليون و 500هزار، 18 درصد و رتبه دوم استان ، گل هاي فصلي و نشايي با سطح زيرکشت 20هزار مترمربع و توليد 3 ميليون و 930 هزار بوته، 13 درصد و رتبه چهارم استان و پياز و پيازچه با سطح زير کشت 276 هزار و 350 مترمربع و توليد 9ميليون  عدد، 20 درصد و رتبه دوم استان مازندران را دارا است.

مدير جهاد کشاورزي شهرستان آمل ادامه داد: واحدهاي گلخانه اي شهرستان آمل از نظر سوخت مصرفي به تعداد 323 واحد در سطح 563700 مترمربع گازسوز و تعداد 140 واحد در سطح 314300 مترمربع نيز گازوئيل سوز ميباشند . 

تقدیر از رئیس اتحادیه مرغ و ماهی فروشان شهرستان آمل

همزمان با هفته جهادکشاورزی وبا حضور مهندس اسلامی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل ومهندس حاتم نژاد رئیس بازرگانی در تامین کالای اساسی بخش کشاورزی و رئیس ستاد تنظیم بازار استان مازندران از آقای علی اصغر شعبانی رئیس اتحادیه مرغ و ماهی فروشان شهرستان آمل قدردانی بعمل آمد.

مهندس سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت : آقای علی اصغر شعبانی رئیس اتحادیه مرغ و ماهی فروشان شهرستان آمل در زمینه توزیع مرغ گرم دولتی تنظیم بازار که در روزهای پایانی سال ۹۷  نهایت تلاش و کوشش را با همکاران صنفی خودشان انجام دادندجای تقدیر وتشکر دارد  .  

آقای علی اصغر شعبانی رئیس اتحادیه مرغ و ماهی فروشان شهرستان آمل ضمن تشکر از آقای اسلامی ومعاونت ایشان آقای مهندس نائیجی وهمکاران دیگرشان گفت:  نهایت همکاری را با جهاد کشاورزی شهرستان خواهیم داشت تا این کالاها به دست مصرف گنندگان برسد و این همکاری ادامه خواهد داشت.

مبارزه تلفیقی با آفت ساقه خوار برنج در ۱۸۰۰ هکتار از شالیزارهای آمل

سید حسین اسلامی با اشاره به آغاز اجرای طرح مبارزه و کنترل بیولوژیک آفات و بیماری ها تحت نظر کارشناسان و محققین در اراضی شالیزاری، گفت: مبارزه بیولوژیک از روش‌های کلیدی در مدیریت تلفیقی آفات شناخته شده است.

وی درباره دلیل مصرف بالای سموم در مراحل مبارزه با این آفت بیان کرد: به دلیل این‌که کرم ساقه خوار برنج در سه مرحله و سه نسل در مزارع برنج ظاهر می‌شود، میزان سموم مصرفی افزایش پیدا می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل افزود: مبارزه شیمیایی با کرم ساقه خوار برنج در نسل اول پس از گذراندن زمستان بصورت پروانه در اردیبهشت روی برگ‌ها ظاهر شده و با تخم گذاری و تبدیل شدن به لارو شروع به خسارت به مزارع برنج می‌کند.

این مسؤول اضافه کرد: نسل دوم کرم ساقه‌خوار اواخر خردادماه و نسل سوم آن نیز از اواخر تیر تا اوایل مردادماه ظهور کرده و مزارع را هدف آسیب خود قرار می‌دهد

وی در پایان گفت: به منظور کاهش مصرف سموم حشره کش در شالیزار، امسال مبارزه با آفت کرم ساقه خوار برنج با رهاسازی زنبور تریگو گراما و بصورت تلفیقی در یک هزار و ۸۰۰ هکتار از  اراضی شالیزاری این شهرستان انجام می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.