×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ضرورت جذب گردشگر خارجی با استفاده از ظرفیتهای تاریخ و فرهنگ کشور

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران از ضرورت استفاده از ظرفیتهای تاریخ و فرهنگ کشوربرای جذب جذب گردشگر خارجی خبرداد.

سیف الله فرزانه در مراسم شب‌های فرهنگی آمل با بیان اینکه شب‌های فرهنگی در تمامی شهرهای استان در حال برگزاری است گفت: آمل سرشار از تاریخ ، فرهنگ و اسطوره است و عیار این شهرستان را باید در سطح ملی و جهانی دانست. 
سیف الله فرزانه با اشاره به اینگه آمل هم مقصد و هم گذرگاه برای اتصال مازندران به تاریخ دیگر مناطق کشور است ، افزود: این شهرستان ظرفیت ها و تاریخ بزرگی دارد که باید همگی حفظ و معرفی شوند. 
وی از مسئولان و مردم شهرستان آمل خواست تا در شناسایی ، حفظ و احیای میراث فرهنگی در شهرستان به میراث فرهنگی کمک کنند و افزود: راز موفقیت گردشگری در حفظ میراث تاریخی کشور است که با هویت مردم آمل گره ای دیرینه دارد. 
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران تاکید کرد: جذب گردشگر خارجی اولویت اصلی حرکت به سمت صنعت گردشگری است چرا که برای ایجاد اشتغال پایدار در صنعت گردشگری و همچنین اقتصادی پاک، باید بر جذب گردشگر خارجی تکیه کرد و همه مردم و دستگاه های اجرایی باید در این مسیر قدم بردارند. 
وی گردشگر خارجی را منبع اصلی ورود سرمایه به اقتصاد کشور و استان عنوان کرد و افزود: بسنده کردن به مسافران داخلی فقط گردشگری روزمره را ایجاد کرده و نمی تواند اقتصاد گردشگری قوی به ارمغان بیاورد. 
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اشاره به اینکه دریا و جنگل از بزرگترین ظرفیت های جذب مسافر و گردشگر به استان است گفت: تکیه صرفا بر ظرفیت های طبیعی نمی تواند ما را در جذب گردشگر خارجی موفق کند. 
فرزانه با اشاره به اینکه دریا و جنگل در بسیاری از مناطق مختلف جهان وجود دارد، افزود: گردشگر خارجی شیفته تاریخ و فرهنگ کشور ما است و میراث فرهنگی تنها بستر و ابزار جذب گردشگران خارجی است. 

فرزانه گفت: در تعطیلات نوروز امسال حدود ۶۶۹ هزار گردشگر خارجی از کشور‌های مختلف جهان از بنا‌های تاریخی وموزه‌های مازندران بازدید کردند که درمقایسه با آمار ۱۲ گردشگر خارجی در نوروزسال ۹۷ افزایش چندین برابری داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران همچنین از تعیین واختصاص اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی امسال برای مرمت وبازسازی بنا‌های تاریخی استان خبر داد و گفت: با این اعتبار پیش بینی می‌شود حدود ۷۰ بنای تاریخی که در معرض بیشترین تخریب وآسیب قراردارد، اختصاص و کار مرمت آن نیز انجام شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.