×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید در زمینه سپرده گذاری ارزی در بانک خلاء قانونی و خلاء اعتماد عمومی وجود دارد که با قانون محکم این خلاء برطرف می شود.

عزت الله یوسفیان ملاعضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اهمیت سپرده گذاری ارزی در بانک ها، گفت: در زمینه سپرده گذاری ارزی دربانک ها خلاء قانونی و خلاء اعتماد عمومی داریم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه قانون صریحی برای سپرده گذاری ارزی در سیستم بانکی کشور وجود ندارد، اظهار داشت: از آنجایی که هیچ قانونی در این زمینه وجود ندارد مشخص نیست اگر مردم دلار و یورو در بانک سپرده گذاری کنند، چه اتفاقی برای سرمایه آنها می افتد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شورای پول و اعتبار و مقامات بانکی کشور دستورالعمل هایی  به نفع خود در خصوص سپرده ارزی صادر می کنند که هر زمان می توانند این دستور العمل را به نفع خود تغییر دهند.

وی با اشاره به اینکه در مجلس طرحی برای سپرده گذاری ارزی مطرح است، بیان داشت: این طرح یا قانون سپرده گذاری می تواند با جلب اعتماد عمومی سرمایه های ارزی کشور را جذب سیستم بانکی کند و در آن هم نفع سپرده گذار دیده شود هم منافع بانک ها.

یوسفیان ملا در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، تاکیدکرد: قانون می تواند اعتماد مردم به دولت و سیستم بانکی را قرص و محکم کند، با این حال طرح سپرده گذاری ارزی هنوز در حال بررسی بوده و هنوز نهایی نشده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان داشت: هر زمان این طرح در صحن علنی بررسی و تصویب شود و از سوی دیگر به تایید شورای نگهبان برسد باید از سوی دولت اجرایی و نسبت به جذب سرمایه های ارزی در بانک ها اقدام کند./


  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.