×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

مدیرجهادکشاورزی آمل از کسب رتبه اول این شهرستان در زمینه تولید و پرورش
انواع گل‌های زینتی خبر داد.

سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت:: آمل با داشتن سطح زیر کشت دو میلیون مترمربع پرورش گل‌های زینتی و تولید ۹۵ میلیون انواع گل زینتی رتبه اول استان مازندران را به خود اختصاص داده است.

وی افزود:گل‌های آپارتمانی با سطح زیر کشت ۲۹۰ هزار مترمربع و تولید ۵ میلیون گلدان، ۳۷ درصد و رتبه دوم استان، گل‌های شاخه بریده با سطح زیرکشت یک میلیون و ۱۴۳ هزار و ۳۵۱ مترمربع و تولید ۷۰ میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه، ۳۹ درصد و رتبه اول استان، درخت و درختچه با سطح زیر کشت ۲۷۰ هزار مترمربع و تولید ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار، ۱۸ درصد و رتبه دوم استان، گل‌های فصلی و نشایی با سطح زیرکشت ۲۰ هزار مترمربع و تولید ۳ میلیون و ۹۳۰ هزار بوته، ۱۳ درصد و رتبه چهارم استان و پیاز و پیازچه با سطح زیر کشت ۲۷۶ هزار و ۳۵۰ مترمربع و تولید ۹ میلیون عدد، ۲۰ درصد و رتبه دوم استان مازندران را داراست.

مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: واحد‌های گلخانه‌ای آمل از نظر سوخت مصرفی به تعداد ۳۲۳ واحد در سطح ۵۶۳ هزار و ۷۰۰ مترمربع گازسوز و تعداد ۱۴۰ واحد در سطح ۳۱۴ هزار و ۳۰۰ مترمربع نیز گازوئیل سوز  است.

اسلامی ادامه داد: ۲۱ بهمن امسال نمایشگاه گل و گیاه زینتی در محل دایمی نمایشگاه وبازارچه گل و گیاه درشاه زید این شهرستان برگزار می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.