×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 7 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
استاندار مازندران: صندوق ضمانت باید کاری کندتا صنایع ما در مدار قرار بگیرند و به بازدهی برسند

اسلامی  با بیان اینکه در  استان مازندران چهار صندوق ،صندوق حمایت از صادرات ،صندوق ضمانت از صنایع کوچک ، صندوق تعاون ، صندوق تعاون و صنایع کوچک داریم اظهارداشت:باید یک حرکت فوق العاده انجام بدهیم تا صنایع ما در مدار قرار بگیرند و به بازدهی برسند ، و محل اجرای طرح را به عنوان وثیقه قرار دهند .

جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به باحضور استاندار مازندران ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ، معاون استاندار وفرماندار ویژه شهرستان آمل ، مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان ، مسئولین استانی ،شهرستانی وصنعتگران درسالن اجتماعات فرماندارآمل برگزارشد

مهندس محمد اسلامی استاندار مازندران با اشاره به شناسایی واولویت بندی صنعتگرانی که مشکل بازار و تکنولوژی ندارند تصمیم گیری فوری برای تأمین اعتبار و کارگشایی صورت گیرد گفت :  باتوجه به مشکلات موجود می توانیم همزبانی به وجود بیاوریم و یک نگاه احصاء و شناسایی را به زبان بازار و جامعه مربوطه دنبال کنیم و با اولویت بندی و مطالبات بانکها را در آن ببینیم ، در چارچوب زمانی کارها انجام شود .

وی با اشاره به فعال نمودن صندوق ضمانت درمازندران افزود : با ایجاد صندوق ضمانت بتوانیم پلی ایجاد کنیم تا ضمن ایجاد پشتوانه ریسک را در محیطی بیاوریم که قانون گذار پیشنهاد کرد .

استاندار مازندران بیان کرد : صندوق ضمانت باید بخشی از مشکلات استان را حل نماید و باید تلاش کنیم بخشی از صندوق در استان انجام شودو بانکها را بعنوان راه حل جایگزین تبدیلی نبینند.

وی با استفاده از ارز خارجی اظهار داشت :  تولیدکنندگان و صنعت گران ما باید قدر پول ملی را بدانند ، یکی از اهداف دشمن این است که ارزشهای ما  را ساقط کنند و یکی از این ارزشها پول ملی می باشد و کسانیکه به بازار هجوم می آورند و دلار تهیه می کنند یک حرکت شتابان به سمت سقوط پول ملی می باشد که باید از واحد پول ملی برای خرید کالا و ارز 4000 تومانی استفاده نمایند .

اسلامی تاکید کرد :  باید یک کاری بکنیم منابع بانکی ما روز به روز تحلیل نرود و افزایش ریسک اعتباری را نباید به دست خودمان رقم بزنیم ، این اهتمام وجود داشته باشد که در وهله نخست ضامن وثیقه فرد سراغ ضامن نرویم . باید خیلی مراقبت نمائیم که واحدهای تولیدی ما در جهت ضمانت واحدهای تولیدی رو به تحلیل نروند . ما باید با کمک و همفکری هم بتوانیم صنعت استان مازندران را گسترش بدهیم .

وی اضافه کرد : از محل اشتغال فراگیر سهمیه شهرستان آمل 66 میلیارد و 905 میلیون تومان به شهرستان ابلاغ شد مجموعاً37 فقره مصوبه کمیته فنی ارسال شد و برای شهرستان آمل بالغ بر 31 میلیارد تومان ابلاغ گردید و فرمانداری ویژه شهرستان آمل  باید به صورت جدی کمیته فعال و به سرعت انجام گردد .

استاندارمازندران  در رابطه با بهین یاب گفت : کسانیکه در گذشته از ما تسهیلات و زمین گرفتند و تعهد اشتغال داشتند باید متوجه شوند که فعالیتشان تا کجا پیش رفته و اگر انجام ندادند به جلسات بیایند تا تکلیفشان مشخص شود و تعداد پرداختیهای بهین یاب 599 به مبلغ 348 میلیارد تومان می باشد .

دکتر محمد محمد پور مدیر کل صنعت و معدن و تجارت استان مازندران با اشاره به وجود مشکلات درصنعت مازندران ،خصوصاً واحدهای صنعتی شهرستان آمل افزود : بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی بحث نقدینگی و بحث دیگر ضمانت بانکها می باشد که واحدهای تولیدی برای دریافت تسهیلات دچار مشکلات عدیده ای می شوند که باید در این زمینه بحث نمائیم .

دکتر رضوی رئیس خانه صنعت و معدن استان مازندران گفت : بخشی از مشکلات عمده شرکت ها و شهرکهای صنعتی استان مازندران در رابطه با مشکلات نقدینگی می باشد که باید مورد حمایت دستگاههای اجرایی وبانکها قرار گیرنده تا صنعت ما دچار بیماری نشود .

وی در رابطه با بحث ضمانت بانکی برای واحدهای تولیدی افزود : بعضی از واحدهای تولیدی که ضمانت دیگر واحدها را می نمایند به دلیل ورشکستگی اینگونه واحدهای تولیدی دچار مشکلات عدیده ای از قبیل مسدود کردن حساب بانکی ـ ممنوع الخروج مدیران و … می شوند که با درایت استاندار مازندران و دیگر مسئولین استانی بتوانیم اینگونه مشکلات را از بین ببریم تا صنعت ما و واحدهای تولیدی دچار مشکل نگردند .  

خیریان پور معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری مازندران اظهار داشت : در رابطه با تبصره (و) ، وزیر کشور طی نامه ای به رئیس جمهور منعکس کردند جهت تمدید دوره و ابهامات دراین راستا اقداماتی صورت گیرد و تا زمانیکه این موضوع به صورت واضح ارشاد بشود در این جلسه پیشنهاد می گردد دبیرخانه یک اکیپ مشخص کند و واحدهای ذینفع ابلاغ شود واین واحدها لیست را داشته باشند و به موقع تصمیم گیری نمایند .

خیریان پور گفت : بسیاری از بانکها عامل استان نسبت به مسدود نمودن حساب شرکت ها و واحدهای تولیدی که ضمانت دیگر واحدهای تولیدی را نموده اند مبادرت می نمایند و این عمل موجب ازبین رفتن صنعت و بیکار شدن تعداد زیادی از کارگران می شود که باید در این زمینه مدیرعامل بانکها و دیگر مسئولین تلاش نمایند تا اینگونه مشکلات در سطح استان کمتر اتفاق بیفتد و ما شاهد گسترش تولید و ایجاد اشتغال پایدار باشیم .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.