×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ارزش هرکیلو برنج ایرانی ۶ برابر برنج وارداتی است، ادامه داد: صادرات برنج می تواند دغدغه کشاورزان را جبران کند و نباید اجازه بدهیم تا برنج ایرانی و خارجی مخلوط شود.

عزیزالله شهیدی فر در جشنواره ملی برنج کشور در آمل اظهار کرد: دواستان شمالی مازندران و گیلان به عنوان پایگاه اصلی تولید برنج با توجه به محدودیت هایی که برای سایر استانها صادر شد، انتخاب شدند.

عزیز الله شهیدی‌فر با تاکید براینکه مازندران ثابت کرد که در تولید برنج نه تنها در سطح استان‌های شمالی کشور بلکه در دنیا بی‌نظیر است اما در دهه اخیر بی‌‌رحمی خاصی بر برنج استان‌های شمالی شد، بیان کرد: اکنون این استان شاهد واردات سه محموله به کشورهای اروپایی در ماه گذشته داشته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران همچنین از تجهیز و نوسازی شالیزارها به همراه کاهش مصرف آب به عنوان دو برنامه دیگر دولت برای اختصاصی کردن کشت برنج در شمال کشور یاد کرد.
وی توضیح داد: در این برنامه آبیاری به روش کم فشار و قطره ای برای شالیرارهایی که با مشکل و بحران کم آبی مواجه هستند، تقویت شده و توسعه می یابد.
شهیدی فر افزود: همچنین تمامی شالیزارهای استان های شمالی با تامین اعتبارات مورد نیاز تسطیح و یکپارچه سازی می شوند.

در مراسم پایانی جشنواره برنج تفاهم نامه همکاری فرآوری ضایعات شالی را سیداسماعیل یزدان پناه مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران و حسن کرمانیان به نمایندگی از پردیس علمی وتحقیقاتی زیراب مازندران وابسته به دانشگاه شهیدبهشتی ایران امضا کردند.

راه اندازی و تکمیل آزمایشگاه در محل مرکز بین المللی برنج، فرآوری ضایعات شالی از جمله کاه و کلش و پوسته شلتوک برای تبدیل به خمیر کاغذ ونیز دیگر فرآورده‌های اولیه تولیدات شیمیایی از مهمترین موارد این تفاهم نامه است.

سید اسماعیل یزدان پناه مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران، به اهمیت برگزاری جشنواره برنج در ابعاد مختلف اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این جشنواره، افزایش انگیزه کشاورزان و راهکار‌های علمی وعملی برای کاهش هزینه‌های تولید است.

وی افزود: متاسفانه در این برهه از زمان، اهمیت برنج و جایگاه مهمی که این محصول استراتژیک برای مازندرانی‌ها دارد، کمتر مورد توجه مسئولان ارشد کشوری قرار گرفته و خواست ودغدغه‌های به حق کشاورزان نادیده گرفته شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.