×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
مدیر کل کتاب خانه های عمومی مازندران خبر داد؛فعالیت ۲۳ کتابخانه مشارکتی در سطح استان

مدیر کل کتاب خانه های عمومی استان مازندران با اشاره به تعداد کتباخانه های عمومی استان بیان داشت:در سطح استان ۱۲۱ کتابخانه عمومی وجود دارند که تعداد ۲۳ کتابخانه مشارکتی می باشند.

به گزارش پایگاه خبری کرات آملی؛طی مراسمی با حضور مدیر کل کتابخانه های استان ومسئولین شهری آمل دو کتباخانه مشارکتی امام رضا (ع) برای بند آقایان و حضرت معصومه(س) برای بند نسوان زندان آمل افتتاح شد.

مدیر کل کتاب خانه های عمومی استان مازندران با اشاره به تعداد کتباخانه های عمومی استان بیان داشت:در سطح استان ۱۲۱ کتابخانه عمومی وجود دارند که تعداد ۲۳ کتابخانه مشارکتی می باشند، مجوزاین کتابخانه ها از سوی افراد حقیقی یا حقوقی  دریافت میگردد.

مهدیان پور افزود:در زندانها به علت وجود افرادی که باید مدتی را در این محیط به سر ببرند به علت شرایطی که دارند  ومجدد برگردند به جامعه وبرای این برگشت باید نقصان هایی که در زندگی دارند مرتفع گردد.برای قرار دادن مددجویان در مسیر درست زندگی می توان از کتاب وکتاب خوانی استفاده کرد.

وی ادامه داد:امیدواریم با ارائه راهکار های فرهنگی به مددجویان از آسیب های اجتماعی که قبل از ورودشان به زندان دچار آن بودند مجدد  آن  آسیب ها را نداشته باشند.در سطح زندانهای استان در ۷ شهر کتابخانه مشارکتی افتتاح شده است که استقبال خوبی نیز شده است.

مهدیان پور با اشاره اوقات فراغت فراوان مددجویان گفت:اگر برای  اوقات فراغت کارهای فرهنگی  برنامه ریزی شود ،قطعا مثمرثمر خواهد بود.چون کتابخانه های پایگاههای فرهنگی اجتماعی می باشند علاوه بر امانت دادن کتاب ،با برنامه ریزی درست ومناسب می توان فعالیت های زیادی را به اجرا رساند.با ارائه بسته ای فرهنگی می توان فعالیت هایی که در طول سال برنامه ریزی برای انجام آن می شود به سرانجام رساند.

در ادامه شعبان پور رئیس اداره زندان شهرستان آمل در مراسم افتتاح کتباخانه های مشارکتی این اداره طی سخنانی اظهارداشت:زندان وظیفه اش نگهداری انسانها می باشد،افرادی که با انجام بزه وبا حکم قضایی مجبور هستند که مدتی را در زندان سپری کنند،یکی از وظایف اصلی سازمان زندانها بازگشت این افراد به جامعه است،

وی افزود: در مسیر بازگشت بزه دیدگان به جامعه قطعا کتاب و کتابخوانی نقش مهمی را به عنوان یک بازوی کار فرهنگی بعهده دارد.زندانیان نباید از جامعه طرد شوند وباید دوباره به جامعه واجتماع خود برگردند.

شعبانپور با اعلام تعداد کتابهای کتابخانه زندان شهرستان آمل گفت:در حال حاضر تعداد ۳۰۰۰ جلد کتاب با موضوعات دینی،رمان ،ورزشی،روانشناسی و تاریخی در کتابخانه موجود می باشد ولی نیاز به بروز شدن این کتاب ها می باشد و با بروز شدن کتابها قطعا متقاضیان بیشتری برای خواندن این کتابها پیش قدم خواهند شد.

رئیس زندان آمل ادامه داد:افتتاح کتابخانه مشارکتی را به فال نیک میگیریم و ارتباطات بیشتری در ادامه به دست بیاید تا بتوان در امر فرهنگی و اصلاح و تربیت زندانیان نقش مهمی را داشته باشیم.

همچنین رئیس کتابخانه عمومی آمل در این مراسم  با نقل در جمله ای از اصول کافی که خیلی ها بر دلها حکومت می کنند ولی بعضی ها بر جمجمه ها،اظهار داشت:همه آنهایی که در فکر  علم ،اندیشه وپرورش این عده هستند بر مغزها حکومت میکنند.

لاطف گفت:مردم ثروتها زندگی خود را از طرق مختلف به دست می آورند و ثروت علم واندیشه از مسیر کتابها به دست می آید.اگر به زندگی علما و دانشمندان نگاه کنیم مشاهده می شود که تا اخرین لحظات عمرشون در فکر حل کردن خیلی از سوال ها بودند.

وی  با ابراز امیدواری از افزایش کارهای فرهنگی افزود:امیدواریم با هدف کاهش آمار بزهکاری و خیلی از مسائل فرهنگی دیگر که درگیر آن هستیم با افزایش علاقه مردم به خواندن کتاب به مقدار اندک هم شده نسبت به کاهش بزه قدم برداریم و این فرهنگ خوب را در این شهرستان به حد اعلا برسانیم.

لازم به ذکراست کتباخانه های مشارکتی مجوز فعالیت خود را از نهاد کتابخانه ها اخذ می کنند ودر تهیه منابع کتاب خانه ای نهاد کتابخانه کمک می نماید وبرای آموزش کتابدار و نیز نرم افزارهای مورد نیاز هم حمایت های لازم صورت می پذیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.