×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خبرنگار باید با علم وابزاری که دارد جامعه ساز باشد

امام جمعه شهرستان آمل:بین جامعه شناس و جامعه ساز فرق است وخبرنگار با تجربه ،علم ،تکنیک وابزار مورد استفاده باید جامعه ساز باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کرات آملی؛حجت الاسلام والمسلیمن ابراهیم یعقوبیان در مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان آمل با اشاره به دغدغه های خبرنگاران در حوزه فعالیت کاری اظهارداشت:در چارچوب قوانین اداره ارشاد ودر حدقانون خبرنگاران اجازه چاپ ونشر اخبار رادارند تحلیل روی مسائل شهری انجام میدهند مگر آنکه خبری برخلاف مصالح ملی ویا شهر باشد،ولی در دایره قانون باید فعالیت اجازه به خبرنگاران داد.

وی ادامه داد:خبرنگاران باید جریان ساز باشند وبه رشد واعتلای شهر سرعت ببخشند.در حقیقت یکی از اوجب واجبات استفاده از توان خبرنگاران ورسانه ها برای پیشبرد اهداف این شهر می باشد.

امام جمعه آمل با اشاره به برخی حرکت های مثبت جامعه خبری شهرستان افزود:در خصوص بهره برداری از مرکز شیمی درمانی آمل که بعد از سالها افتتاح شد ،چه قبل از افتتاح این مرکز که در مورد ضرورت وجود این مرکز و سپس انعکاس خبر بازگشایی ،این جریان مثبت اجتماعی با نقش آفرینی اصلی خبرنگاران شکل گرفت.

حجت الاسلام والمسلیمن ابراهیم یعقوبیان با برشمردن توانمندیهای اهالی رسانه گفت:جلوگیری از ایجاد بحرانها با اطلاع رسانی به موقع وارائه تحلیل های قوی وهنر همراهی مردم با مسئولین از کارهای مثبت و خوب خبرنگاران است که جلوی اتفقات وحوادث بد در سطح جامعه را میگیرد.

وی در ادامه اظهارداشت:نباید از جاذبه های طبیعی ،معنوی و تاریخی آمل غافل شد باید این جاذبه ها توسط اهالی رسانه شهرستان برجسته سازی گردد.

امام جمعه آمل در پایان افزود:فضای رسانه ای ما، فضای ارشاد،هدایتگری و راهبری است که نباید بگذاریم ضعیف و نحیف گردد و نباید اجازه داد تا خبرنگار خود را در حصار ببیند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.