×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شجاعت و شهامت امام راحل بعد از پیامبران و امامان در کمتر کسی پیدا شده بود

امام جمعه آمل با بیان اینکه شجاعت و شهامت امام راحل بعد پیامبران و امامان در کمتر کسی پیدا شده بود، تصریح کرد: این ویژگی‌های بارز نشان از اراده محکم و فولادین امام دارد.

کرات آملی؛حجت الاسلام ابراهیم یعقوبیان در مراسم گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و بزرگداشت شهدای قیام پانزدهم خرداد در مصلای این شهرستان اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران عناصر و ابعاد مختلفی دارد و باید در فرصت مناسب به همه ابعاد پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه جامعیت امام راحل در علوم اسلامی بسیار قابل تأمل است، افزود: شجاعت بی‌بدیل و پیامبر گونه امام انسان را وادار به تفکر در ابعاد مختلف این شخصیت الهی و وارسته می‌کند.

امام جمعه آمل با بیان اینکه بیداری عمیق، دشمن شناسی و تنفر از ظلم و ظالمان باعث شد تا انقلاب اسلامی در دنیا ماندگار شده و برای کشورهای آزادیخواه و خسته از ظلم ظالمان به یک الگوی تمار عیار تبدیل شود، یادآور شد: دلنشین بودن سیمای امام، ظاهر وارسته و شور و شوقی که امام امت نسبت به مناجات، سحر و فرصت سحر داشت از دیگر ویژگی‌های بارز امام راحل بود هرچند این شخصیت برجسته را از هر بعد می توان بررسی دقیق و علمی کرد.

یعقوبیان با بیان اینکه حاج آقا مصطفی فرزند برجسته امام راحل نیز صاحب تألیفات و آثار بزرگ است و از یاران صدیق امام در روزهای سخت انقلاب اسلامی بود، متذکر شد: این مهم نشان از آن دارد که امام راحل در فضای خانه نیز بسیار همیت و اهمیت قایل بودند و در تربیت فرزندان بسیار موفق ظاهر شدند.

وی یکی از نمونه های بارز تربیت یافتگان مکتب خمینی را سردار دلها حاج قاسم سلیمانی دانست و یادآور شد: این فرمانده مبارز و جهادی از دست پروده های امام امت بود.

همچنین سرپرست فرمانداری ویژه آمل در این مراسم اظهار داشت: امام امت شخصیت وارسته و بارزی داشت که نمی توان به راحتی آن را توصیف و تشریح کرد.

ذات الله زارعی افزود: مردم می دانند امام راحل جامعه مرده ایران را احیا کرد همچنین عزت و شرف ایرانی به همراه اسلام ناب را احیا کرد در حالی که آن روزها اسلام مسیر انحرافی را طی می کرد.

وی با اعلام برگزاری نشست های متعدد در ستاد گرامیداشت ارتحال امام راحل در این شهرستان، اظهار کرد: حدود ۷۰ نفر از عاشقان مکتب خمینی در قالب کاروان پیاده و ۷۰۰ کاروان سواره برای شرکت در مراسم ارتحال امام امت راهی تهران شدند همچنین عاشقان زیادی نیز با خودروهای شخصی به تهران رفتند البته حجم تقاضای مردمی برای اعزام به مرقد مطهر امام در سال جاری بسیار بالا بود و امیدواریم در سال های آینده شرایط بسیار خوب برای اعزام همه مشتاقان و عاشقان زیارت مرقد مطهر به تهران مهیا شود تا بتوانیم در مسیر امام امت ثابت قدم بمانیم و انحراف نداشته باشیم.

در ادامه زین العابدین داغمه چی صبح فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آمل طی سخنانی گفت: امام راحل ذوب در خدا، اسلام و ایمان بود و زحمات و تلاش های چندین ساله علمای دینی را به ثمر رساند.

وی با اعلام اینکه از روز هفتم خرداد سال جاری نخستین کاروان پیاده حرم تا حرم ویژه سالگرد ارتحال امام راحل در مازندران از شهرستان آمل به سمت پایتخت کشور حرکت کرده و شب گذشته به مقصد رسید، گفت: این کاروان ویژه سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با ۷۰ زائر پیاده و ۷۰۰ زائر دیگر، پس از زیارت و عطرافشانی قبور شهدا و آستان مبارک امامزاده ابراهیم(ع) به سمت مرقد مطهر امام امت راهی شد.

داغمه چی با اشاره به اهداف ارزشمند کاروان پیاده آمل که همانند سال های گذشته با پای پیاده راهی این سفر یک هفته ای شد، تصریح کرد: تجدید عهد و میثاق با آرمان ها و اهداف شهدای ایران اسلامی، پیمان دوباره با بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، مستحکم تر کردن عهد و پیمان با رهبر معظم انقلاب اسلامی و مرجعیت عالی مقام کشور از مهمترین اهداف است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آمل بیان کرد: همچنین ۷۰۰ نفر از عاشقان مکتب خمینی شب گذشته در قالب ۱۰ دستگاه اتوبوس و خودروهای شخصی راهی مرقد مطهر امام راحل شدند تا در سی و چهارمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی شرکت کنند البته زائران زیادی نیز از شهرستان آمل روز گذشته به صورت خودجوش و با خودروهای شخصی راهی پایتخت کشور شدند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.