×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
برگزاری پانزدهمین همایش استانی کتابت وحی در شهرستان آمل

پانزدهمین دوره همایش کتابت وحی با حضور خوشنویسان مازندران به میزبانی شهرستان آمل برگزارشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کرات آملی؛این همایش ۲۹ فروردین ماه جاری در سالن همایش فرهنگ شریف در مجتمع فرهنگی وهنری ولی عصر(عج) شهرستان آمل و با حضور ۱۱۰ خوشنویس ممتاز مازندران برگزار که سوره‌های جزء ۳۰ قرآن کریم را با هنر زیبای خوشنویسی به رشته تحریر درآوردند.

رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان آمل در این همایش با بیان اینکه در دوره پانزدهم همایش استانی کتابت وحی در آمل نگاهی نو و متفاوت در برگزاری آن ایجاد شده است، گفت: در همایش‌های قبلی کتابت وحی در آمل، یک آیه یا یک سوره توسط هر خوشنویس کتابت می‌شد، اما در همایش امسال یک سوره را پنج خوشنویس با خطوط  نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث و نسخ تحریر کردند.

رضا کسب‌ور افزود: هدف از این نگاه نو، که با همکاری انجمن خوشنویسان ایجاد شده، پیشنهاد شده بود که هریک از سوره‌های کتابت شده توسط استادان خوشنویسی درقالب کتاب چاپ و به نام هر خوشنویس نیز منتشر شود.

وی اضافه کرد: با این اقدام که آثار خوشنویسان مازندرانی به عنوان اثری هنری در تراز ملی و مورد استفاده همه افراد با درج نام هنرمند خواهد شد.

رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان آمل با بیان اینکه برگزاری همایش استانی کتابت وحی در این شهرستان درسال‌های اخیر با حضور استادان ممتاز و فوق ممتاز استان دستاوردهای زیادی هم در سطح شهرستانی و استانی داشته است، گفت: یکی از دستاوردهای مهم همایش‌های استانی کتابت وحی در شهرستان آمل، رونمایی از ۷ جلد قرآن کریم کتابت شده توسط خوشنویسان برتر استانی در ۱۴ دوره گذشته، از این همایش بوده است.

رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی آمل ابراز امیدواری کرد، همه تلاش‌های در حال انجام در برگزاری همایش استانی کتابت وحی در شهرستان آمل، این است که این همایش استانی در تقویم سالانه و رویداد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار بگیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این همایش با اشاره به سابقه بیش از ۱۵ ساله کتابت وحی گفت: درحال حاضر هیچ استانی به اندازه مازندران سابقه در برگزاری همایش‌های استانی کتابت وحی با حضور تعداد زیادی ازخوشنویسان ممتاز وفوق ممتاز استانی دریک شهرستان واستان را ندارد.

حسین جوادی افزود: در ماه مبارک رمضان امسال هم همایش‌های کتابت وحی در هفت شهر مازندران با حضور خوشنویسان برتر استان در این شهر‌ها با حضور بیش از ۱۰۰ تا ۱۵۰ خوشنویس برتر دریک فضای معنوی و دورهمی فرهنگ برگزار می‌شود و یک الگو وکلاس کاری برای نوآموزان وعلاقمندان به هنرخوشنویسی نیز محسوب می‌شود.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران، همچنین از انتخاب شهرستان آمل به عنوان مرکز وقطب تخصصی خوشنویسی استان در راستای تخصصی شدن رشته‌های فرهنگی وهنری درشهرستان‌های این استان خبر داد.

جوادی گفت: اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران در راستای غنابخشیدن به فعالیت‌های رشته‌های فرهنگی و هنری درهرشهرستان که مورد استقبال و حتی مطرح درسطح استان شده، به صورت تخصصی پرداخته می‌شود و این مناطق قطب تخصصی هنر‌ها خواهند شد.

وی افزود: شهرستان آمل درحوزه خوشنویسی با دارا بودن خوشنویسان ممتاز وفوق ممتاز درسطح کشوری مطرح هستند و برگزاری پانزده دوره همایش استانی کتابت وحی دراین شهرستان که توانسته حضور همه خوشنویسان استانی را ماه مبارک رمضان هرسال دور هم جمع کند، از قابلیت‌های ارزشمند وقابل اتکا این هنر معنوی درشهرستان آمل است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.