×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تاکید استاندار مازندران بر شناساندن وجوه و ابعاد ۷۰ سال مجاهدت و سلوک عرفانی و الهی علامه حسن زاده آملی

استاندار مازندران :برای آن بخش از جامعه که هنوز از ابعاد و عمق وجودی و شخصیت بزرگ معنوی این مرد والامقام و بزرگ اطلاعات لازم را ندارند، وجوه و ابعاد ۷۰ سال مجاهدت و سلوک عرفانی و الهی ایشان را با روش ها و محتویات فاخر باید شناساند.

کرات آملی/سید محمود حسینی پور در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت نخستین سالگرد علامه حسن زاده آملی افزود: ایشان در جمع علما به استاد اخلاق معروف هستند و شخصیت هایی همچون ایشان در زمان حیات شان بدنبال نام و نشان و جایگاه های دنیوی نیستند.

وی ادامه داد: این شخصیت نامی جهان اسلام از نظر علمی، اخلاقی و فضیلت های انسانی برای مومنان شناخته شده است  و در دل مومنان جای دارند و آنهایی که باید قدرشناس باشند، قدر و شان این فقیه صمدانی را می دانند.

حسینی پور با بیان اینکه الگوهای اخلاقی و فرهنگی متعالی مانند یک سد در برابر خرده فرهنگ ها، آسیب های اجتماعی و هجمه های فرهنگی عمل می کنند، ادامه داد: در صورتی که بتوانیم به بهترین نحو این شخصیت را در استان معرفی کنیم، با توجه به افکار عرفانی و سیر و سلوکی که این شخصیت و انسان کامل داشتند، می توانیم یک الگوی منحصر به فرد در جهان اسلام و عصر حاضر را به جامعه و جوانان جویای معرفت معرفی کنیم.

نماینده عالی دولت در استان مازندران با بیان اینکه منطقه ایرا با توجه به اینکه زادگاه و مزار آیت الله حسن زاده آملی است باید در آینده با مدیریت راهبردی در شهرستان و استان به پایگاه بزرگ معنوی و گردشگری مذهبی تبدیل شود ، افزود: در این راستا باید اقدامات زیادی صورت گیرد تا در این منطقه از کل کشور شاهد استقبال گردشگران و مسافران باشیم.

حسینی پور تصریح کرد: ستاد گرامیداشت علامه حسن زاده آملی باید در طول سال فعالیت و برنامه داشته باشد و به ستاد دائمی تبدیل شود.

وی گفت: یکی از مهم ترین شاخص های علامه حسن زاده آملی، انقلابی گری ایشان بود و در مواقعی که نظام به ایشان نیاز داشته است ورود کردند و با شجاعت، مواضع خود را در بزنگاه های تاریخ شفاف بیان کرد لذا ابعاد مختلف شخصیتی و آثار آن عالم ربانی باید مورد تحقیق قرار گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.