×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
امام جمعه آمل تاکید کرد؛مفید و کارگشا بودن کتاب‌های علامه حسن زاده آملی برای افراد اهل  تحصیلات،درس وبحث 

امام جمعه آمل : کتاب‌های علامه حسن زاده آملی برای همه افرادی که تحصیلات واهل درس وبحث هستند، بسیار مفید و کارگشا خواهد بود و می‌تواند مورد استفاده کامل قرار بگیرد.

کرات آملی/حجت الاسلام ابراهیم یعقوبیان در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آمل و بزرگداشت نخستین سالگرد علامه حسن زاده آملی درمحل فرمانداری این شهرستان گفت: علامه حسن زاده آملی درزمان حیاتشان برای جویندگان علمی و دینی پربرکت وآثار ماندگار و نفیس او پس از حیات شأن نیز برای شیفتگان و طالبان علم وفقاهت و دین همانند یک گنجینه ارزشمند است.

وی با تاکید براینکه باید در مراسم‌های بزرگداشت علامه حسن زاده آملی، ترویج و نشر عقاید وآثار ارزشمند او درهمه زمینه‌ها برای مردم بازگو شود، تصریح کرد: البته بیان این آثار وتالیفات علامه دهر فقط نباید درزمان منتهی به سالگرد خلاصه شود، بلکه آثار علامه برای همه زمان‌ها چراغ راهنما و ارزشمند است.

امام جمعه آمل با اشاره به اینکه انتظار هست که مسئولان استانی نیز برای برگزاری مراسم نخستین سالگرد علامه حسن زاده آملی پای کار باشند و مراسم سالگرد به صورت استانی و مشارکت همه شهرها برگزار شود، افزود: علامه حسن زاده آملی، چهره فرا استانی و ملی بوده و مراسم‌های بزرگداشت تکریم از مقام آن عالم فرزانه نیز باید در خور عظمت و شأن آن برگزار شود.

حجت الاسلام یعقوبیان ادامه داد:یکی از کارهای مهم و ارزشمندی که انتظار هست که نهادهای فرهنگی و اجرایی شهرستان در راستای پاسداشت و ترویج آثار علامه حسن زاده آملی داشته باشند، در دسترس گذاشتن آثار و تالیفات حضرت علامه هست که بسیاری از آنها هنوز به مرحله چاپ نرسیده است.

در ادامه این جلسه سید عباس حسینی  فرماندار ویژه آمل با اشاره به تاریخ مراسم اولین سالگرد ارتحال علامه حسن زاده آملی افزود: بیش از ۱۴ عنوان برنامه در سطح ملی، استانی و شهرستانی برای نخستین سالگرد علامه ذوالفنون برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه یک هزار جلد از آثار و زندگینامه علامه حسن زاده آملی برای توزیع در سطح شهرستان تهیه شده است بیان کرد: به مناسبت اولین سالگرد ارتحال این عالم ربانی موکب های معرفتی در راستای شناخت آثار و شخصیت علامه حسن زاده آملی در سطح شهرستان آمل دایر می شود.

فرماندار آمل بیان کرد: علاوه بر برگزاری مراسم سالگرد علامه حسن زاده در مصلای آمل، سه مراسم دیگر نیز در  حرم حضرت معصومه (س) ، کتابخانه ملی ایران و همچنین روستای ایرا زادگاه علامه برگزار خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه در  ماه های اخیر ستاد توسعه ایرا به منظور رفع مشکلات روستای محل مزار حضرت علامه در فرمانداری آمل تشکیل شده است، بیان کرد: براساس مصوبات این ستاد، مشکلات مربوط به حوزه راه، آنتن دهی و نیز احداث منبع آب منطقه رفع شده است و در سالروز بزرگداشت حضرت علامه ذوالفنون به بهره برداری می رسد.

فرماندار آمل همچنین از آماده سازی فضای شهر برای بزرگداشت مراسم این عالم ربانی خبر داد و گفت: شهرداری های آمل موظف شدند از هفته آینده، فضاسازی متناسب با شخصیت ایشان را در تمامی بخش های شهرستان آمل انجام دهند.

حسینی ادامه داد: در راستای گرامیداشت علامه حسن زاده آملی همایش علمی علامه ذوالفنون به همراه رونمایی از کتاب در ثنای آفتاب حسن، بهمن ماه امسال برگزار خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.