×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خسارت سیل اخیر در  ۱۳۳ شهر و یک هزار و ۳۴۴ روستا کشور

رئیس سازمان مدیریت بحران:ورود توده مونسون ۲۴ استان کشور شامل ۱۳۳ شهر و یک هزار و ۳۴۴ روستا دچار سیل و بارندگی شدید شد.

کرات آملی/محمدحسن نامی با بیان اینکه بخش بزرگی از مزارع، باغات، استخرهای پرورش ماهی، قنوات، منازل مسکونی با سیل اخیر دچار خسارت شد، تصریح کرد: ۴ هزار و ۱۵۱ خانه روستایی و یک هزار و ۳۴۱ خانه شهری در حادثه سیل اخیر کاملا تخریب شد که هم‌اکنون نیاز به بازسازی دارد.

وی با اعلام اینکه در بخش ابنیه تاریخی، برق، گاز و مخابرات خسارت سنگینی به بار آمد، ادامه داد: خسارت وارده از سیل اخیر بیش از ۴۴ هزار میلیارد تومان برآورد شد هرچند با برآورد اولیه میزان یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای کشور در نظر گرفته شد که این مبلغ بین استان‌ها توزیع شده و سهم استان مازندران ۹۰ میلیارد تومان به عنوان تنخواه اولیه بوده است.

معاون وزیر کشور با اشاره به تخریب فراوان سیل در استان مازندران، متذکر شد: با اقدامات ثانویه و کارشناسی جهاد کشاورزی بر باغات، استخر پرورش ماهی و دیگر بخش‌ها میزان خسارت‌ برآورد شده و با ثبت در سامانه هوشمند خسارت به کشاورزان و مردم جبران می‌شود.

وی با اعلام اینکه لاریجان از بخش‌های مهم و استراتژیک کشور است که ظرفیت بالایی دارد، گفت: با توجه به وضعیت لاریجان و ظرفیت‌های فراوان نباید این منطقه را محروم تلقی کرد البته ممکن است مناطقی از لحاظ فکری محروم باشند ولی این منطقه سرشار از افراد هوشمند و ساعی است.

همچنین سید عباس حسینی جمعه در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده  بخش لاریجان که با حضور رییس سازمان مدیریت بحران صورت گرفت، افزود: شهرستان آمل به عنوان مهم ترین گذرگاه ورود گردشگران به استان و منطقه مواصلاتی با پایتخت همواره دارای شرح وظایف و خدماتی ملی است که با امکانات موجود همخوانی ندارد. 

وی با انتقاد نسبت به سالها بی توجهی به حوزه زیرساخت های خدماتی و امکانات حوزه مدیریت بحران بیان کرد: این شهرستان به دلیل شرایط جغرافیایی کوهستانی و قرار گیری قله دماوند، علاوه بر میزبانی میلیون ها گردشگر، هر ساله شاهد حوادث طبیعی همچون سیل است که خسارات بسیاری را به آمل تحمیل می کند. 

فرماندار شهرستان آمل گفت: سیل امسال خسارت جانی به دنبال نداشت، اما نباید انتظار داشت با وجود امکانات محدود و فرسوده در خطرات آتی امکان خسارات جانی وجود دارد.

حسینی با تاکید بر اینکه حجم بالای عقب ماندگی در بخش لاریجان شهرستان آمل وجود دارد، افزود: این منطقه با بضاعت شهری و حتی کمتر از آن، خدماتی ملی ارائه می دهد به گونه ای که جمعیت شناور منطقه به بیش از ۲۳۰ هزار نفر می رسد در حالیکه جمعیت بومی منطقه ۱۵ هزار نفر است از این رو انتظار داریم این منطقه به صورت ویژه دیده شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.