×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پروژه عمرانی مرتبط با آرامش و رفاه مردم نباید گرفتار بازی های پیمانکاران و پیچ و خم های اداری شوند

استاندار مازندران با ضروری دانستن تعیین روزشمار برای اتمام پروژه های عمرانی تاکید کرد: پروژه عمرانی که با آرامش و رفاه مردم ارتباط دارند، نباید گرفتار بازی های پیمانکاران و پیچ و خم های اداری شوند.

کرات آملی/ سید محمود حسینی پوردر مراسم افتتاح پل روگذر میدان هزار سنگر آمل گفت: این اقدام بیشتر با هدف نظارت مردم در روند اجرای طرح‌های عمرانی که هر روز شاهد آن هستند، خواهد شد و همچنین شروع وپایان آن به رؤیت مردم خواهد رسید و تعطیلی در مراحل آن پذیرفتنی نخواهد بود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه بسیاری از طرح‌های نیمه تمام عمرانی در دولت سیزدهم به حرکت در آماده است، گفت: متأسفانه طرح‌های عمرانی اکنون در مازندران با قدمت ۱۵ تا ۳۰ هست که در رکود و توقف کامل بوده است.

استاندار مازندران ادامه داد: با اولویت گذاری که دولت برای طرح‌های عمرانی انجام داده و با اختصاص اعتبارهای مورد نیاز و به خصوص پس از سفر رئیس جمهوری به مازندران شتاب قابل قبولی گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اکنون دیگر فصل تنبلی و بی خوابی مدیرانی که به این شیوه مدیریت عادی کرده بودند، گذشته است، تصریح کرد:، در دولت مردمی آقای رئیسی محور فعالیت وتلاش ها بی وقفه است و مدیرانی که نمی‌توانند خودشان را با این روش هماهنگ کنند باید تکلیف خودشان را مشخص کنند.

استاندار مازندران همچنین با بیان اینکه میدان هزار سنگر آمل یکی از میدان‌های پرتردد در سطح شهرهای استان است، تصریح کرد، با بهسازی و ساخت نمادهای شاخص متناسب با حماسه مردمی سال ۶۰ مردم آمل که در وصیت نامه سیاسی الهی امام راحل نیز قید شده در میدان هراز سنگر اجرایی شود.

حسینی پور گفت: با ساخت بهترین فضای میدان و زیباسازی درمیدان هزار سنگر که پیشانی شهر آمل است و ان این میدان را که ورودی شهر آمل است، از مسیر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل کرد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان آمل از جایگاه ممتازی ازنظر تاریخی، مذهبی و صنعتی و اقتصاد در مازندران مطرح است، گفت: متأسفانه شهرستان آمل هنوز نتوانسته است، حق خودش را بگیرد وحرمت تاریخی این شهر به درستی ادا نشده است.

استاندار مازندران ابراز امیدواری کرد: امروز همه مدیران شهرستان آمل باید برای ساخت شهرستان آمل به عنوان یکی از شهرهای صنعتی و اقتصادی مازندران با انگیزه بیشتری و همدلی همه جانبه پای کار باشند.

در ادامه مراسم مدیرکل راه و شهرسازی مازندران نیز در خصوص مشخصات فنی پل روگذر میدان هزار سنگر آمل گفت: این پل در دو مسیر رفت و برگشت جداگانه به طول ۵۰۰ متر در کمتر از ۴ سال ساخته شد.

سید محمد نظری افزود: محدوده میدان هزار سنگر آمل یکی از نقاط حساس وگره ترافیکی غرب به شرق مازندران و جنوب به شمال محسوب می‌شود که با ساخت روگذار در این میدان بخشی از ترافیک این مدت از جنوب به شمال در مسیر شهرهای ساحلی به طور کامل حذف شد.

وی ادامه داد: روزانه ۱۲ هزار تردد خودرویی در محدوده میدان هزار سنگر براساس آمارهای رسمی تردد ثبت شده که این حجم بالای ترافیک نیاز به کنترل جدی داشت. اهمیت ساخت و بهره برداری از پل روگذر و تقاطع در میدان هزار سنگر در ورودی شهر آمل از آن جهت است که این میدان محل تجمیع ترافیک ورودی از شرق مازندران به سمت جاده هراز و نیز به سمت شهرهای ساحلی درغرب مازندران ونیز کمربندی جنوبی آمل به تهران از این میدان خارج می‌شود.

این تقاطع از ابتدای کمربندی ورودی جاده هراز را به کمربندی آمل به محمودآباد متصل می‌کند، و در دو خط رفت و برگشت و پیاده رو اورژانسی به صورت تک پایه به قطر سه متر است.

همچنین با حضور استاندار مازندران اجرای اصلاح هندسی، ساماندهی و بهسازی میدان هزارسنگربا اعتبار بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال اجرایی شد.

علی داودی شهردارآمل اظهارداشت:بعد از اتمام کار پل روگذر در میدان هزار سنگر ،اصلاح هندسی، بهسازی و ساماندهی میدان هزار سنگر آمل با اعتبار بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت در دستور کار شهرداری آمل قرار می گیرد.

علی داودی در خصوص جزییات اجرای این پروژه اظهار داشت: این پروژه با برآورد ۲۲ هزار متر مربع مساحت شامل چهار دوربرگردان،لاین تندرو و کندرو و اجرای ۲۵۰۰متر سنگ جدول می باشد که در کنار اجرای این طرح ، ساماندهی ورودی ترمینال فیروزی، جانمایی و نصب سازه ایستگاه پلیس راهور، ساماندهی ایستگاه تاکسی ، اصلاح شیب ها جهت ساماندهی آب های سطحی نیز پیش بینی گردیده است. 

شهردار آمل هدف از ساماندهی میدان هزار سنگر را گزارشات ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی  عنوان و خاطر نشان کرد: میدان هزار سنگرآمل یکی از ورودی های پرحجم و حادثه خیز شهر شناخته شده که طبق آمار پلیس راهور بیش از ۵۰۰ تصادف در سال ۱۴۰۰ ثبت شده است و این اصلاح هندسی برای رفع نقاط حادثه خیز و درجهت ایمن سازی میدان با تفکیک جریان های حرکتی طراحی شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.