×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تاکید بر نقش آفرینی بیشتر آزادگان برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با بیان اینکه نقش آزادگان برای خنثی‌سازی توطئه‌ها بیش از همیشه احساس می‌شود، تصریح کرد: در روزهایی که دشمنان انواع تحریم‌ها و برنامه‌ها را علیه کشورمان در دستور کار قرار دادند زبان گویا و توانمند آزادگان می‌تواند اثربخشی ویژه داشته باشد.

کرات آملی/روح‌الله سلگی در مراسم سالروز ورود آزادگان سرفراز کشورمان به میهن در جمع آزادگان این شهرستان، اظهار کرد: آزادگان هشت سال دفاع مقدس درس‌آموخته مکتب اهل بیت و عاشورا هستند و در طول مدت اسارت دل خود را به معصومان و اهل بیت گره می‌زدند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اعلام اینکه شهادت امام حسین(ع) و یارانش پیام بزرگی برای همه انسان‌ها در همه عصرها و نسل‌ها داشته است، یادآور شد: اهل بیت به ما آموختند که باید زندگی‌مان توأم با آزادگی، مبارزه با طاغوتیان و زورگویان دنیا باشد.

وی افزود:در قانون برنامه ششم توسعه نیز بر اجرایی شدن مصوبه حمایت از اشتغال فرزندان و حتی همسران ایثارگران وجانبازان تاکید جدی شده اما متأسفانه در سال‌های اخیر قوانین حمایتی مربوط به ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی جدی گرفته نشده وبسیاری از مدیران نسبت به این مصوبه سرباز زدند.

روح الله سلگی گفت: براساس بخشنامه تأکیدی که امسال به دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شده، نسبت به جدی بودن استانداری مازندران براجرای این قانون درحمایت آزادگان وایثارگران استان است.

معاون سیاسی وامنیتی استاندار مازندران، آزادگان را نماد صبر و استقامت و نویدبخش امید برای ملت ایران دانست و تصریح کرد: این افتخارآفرینان در دوران اسارت جنگ هشت ساله برابر عراقی‌ها سخت‌ترین شرایط را تحمل کردند و شایسته تکریم وتقدیر هستند.

در ادامه این مراسم سعید کهنسال مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اعلام اینکه در استان مازندران ۲ هزار و ۳۸۵ آزاده داریم که در حال حاضر ۲ هزار و ۱۷۹ آزاده در قید حیات هستند، افزود: ۱۸۰ جانباز آزاده مازندرانی به رحمت خدا رفتند.

وی با بیان اینکه در آمل تعداد ۴۱۸ آزاده داریم که هفت نفر از این بین به درجه شهادت نائل شده و ۲۲ آزاده به رحمت خدا رفتند، تصریح کرد: شهرستان آمل بیش از یک درصد جانبازان کشور را به خود اختصاص داده است.

سعید کهنسال با اشاره به رسیدگی به وضعیت معیشتی، رفاهی و اشتغال فرزندان آزادگان، بیان کرد: دغدغه و نگاه آزادگان جانباز دغدغه نگاه به اشاعه فرهنگ ایثار، شهادت و جایگاه بنیاد  شهید و امور ایثارگران به عنوان حفظ دستاوردهای نظام، ارزش‌ها و آرمان‎های انقلاب است، حقیقت ایثارگری حفظ آمارمان‌ها و ارزش‌ها است که دغدغه جامعه ایثارگری خواهد بود ولی واقعیت زندگی این است که آزادگان و جانبازان همانند دیگر افراد جامعه نیاز به مسکن، شغل و خدمات رفاهی دارند.

رئیس اداره بنیاد شهید وامورایثارگران شهرستان آمل هم دراین مراسم با بیان اینکه ۴۱۷ آزاده سرافراز ازاین شهرستان پس از تحمل از دوران اسارت بعثی‌ها در زندان‌های عراق به میهن اسلامی بازگشتند، اضافه کرد: حدود یک درصد آزادگان کل کشور مربوط به شهرستان آمل است که درکنار جایگاه مهم شهیدپرور بودن ودفاع ازکیان ایران اسلامی، به نام خود درتاریخ کشور ثبت کردند.

احمد سیفیان افزود: ورود آزادگان یکی از شاخص‌های مهم در دفاع ازمقدس وفرصت مناسب جهت توسعه فرهنگ ایثار وشهادت واز خودگذشتی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.