×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برگزاری چهاردهمین همایش استانی کتابت وحی در آمل

چهاردهمین همایش استانی کتابت وحی با حضور خوشنویسان مازندرانی  درشهرستان آمل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کرات آملی در این همایش استانی خوشنویسان برتر مازندرانی کلام الهی را با خطوط اسلامی، شکسته، ثلث و نستعلیق به رشته تحریر درآوردند.

امام جمعه آمل در این مراسم، برگزاری کتابت وحی و راه اندازی شورای قرآنی در شهرستان آمل را اقدامی مؤثر به منظور انس نسل جوان با قرآن کریم در این شهرستان بیان کرد.

حجت الاسلام سیدجلیل مرتضوی، با بیان اینکه کتابت قرآن کریم و ماندگاری آن بعد از گذشت بیش از ۱۴ قرن مرهون همت بلند وکوشش امام علی (ع) بوده است، گفت: امام علی (ع) آموزش امام حسن (ع) را از قرآن شروع کردند و این خود الگویی است که امروز در مدارس مورد غفلت قرار گرفته است.

وی افزود: لازم است در سیستم آموزشی تحول ایجاد شود و به قرآن و نماز بیشتر پرداخته شود و اهمیت آن برای کودکان و نوجوانان مشخص شود تا آن‌ها بتوانند زندگی آینده خود را با قرآن عجین کنند.

امام جمعه آمل تصریح کرد: در این شرایط لازم است هر چی بیشتر جوانان و نوجوانان و کودکان را به جای سرگرم کردن با فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، با چنین فضاهایی آشنا کنیم و مقدمات انس آن‌ها با قرآن را فراهم آوریم.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان آمل نیز یکی از دستاوردهای مهم برگزاری چهارده دوره همایش استانی کتابت وحی در این شهرستان را رونمایی از ۸ جلد قرآن کریم با هنرنمایی هنرمندان خوش نویس ممتاز و فوق ممتاز مازندرانی بر شمرد.

امیر امیرنیا افزود: برگزاری این همایش در راستای ارتقا هنر و کشف استعدادهای نوجوانان و جوانان به هنر فاخر خوشنویسی و نیز معرفی ظرفیت‌های جدید در قابلیت‌های هنرمندان خوشنویس شهرستانی که جایگاه‌های خوشنویسان شهرستان آمل در سطح کشوری نیز مطرح کرده، دارای اعتبار است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.