×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
انتقاد معاون دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران از اختلافات درونی و کشمکش های سیاسی در بین اعضا شورا

معاون دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران ضمن اشاره به پاشنه آشیل بودن مدیریت شهری و روستایی به علت سیاست زدگی و جناح بندی دربین اعضای شورا گفت:اختلافات درونی و کشمکش های سیاسی در بین اعضای شورا، دودستگی و تشدد را در داخل روستاها و شهرها به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کرات آملی/معاون دفتر روستایی استانداری مازندران در نشست اعضای شورای اسلامی شهرها و روستاهی شهرستان آمل به مناسبت ۹ اردیبهشت ماه روز شوراها گفت: طبق آسیب شناسی هایی که انجام شده، سیاست زدگی و جناح بندی های اعضای شورا، پاشنه آشیل بسیاری از عقب ماندگی ها در روستاها و شهرها می باشد.

وی دوشغله بودن شورها را از دیگر مشکلات عنوان کرد و گفت: متاسفانه دوشغله بودن این افراد سبب ایجاد آسیب های فراوانی شده است که باید به آن رسیدگی شود.

وی ادامه داد:اختلافات داخلی در بین اعضای شوراها موجب شده است که ظرفیت های شهرها و روستاها مغفول بماند و بسیاری از موضوعات عمرانی، اجتماعی و فرهنگی به نتیجه مطلوب نرسد.

رضایی همچنین در خصوص عزل دهیاران نیز به شوراها تاکید کردکه این عزل ها هرچند که بر اساس قانون در حیطه اختیارات اعضای شوراها قرار دارد اما در این خصوص باید به دور از هر گونه سیاست زدگی و جناح بندی تصمیم گیری شود.

وی همچنین خواستار ایجاد در آمد پایدار در روستاها شد و گفت: در حال حاضر تنها به در آمدهای ناپایداری همچون عوارض کمیسیون ماده ۱۰۰، ماده ۹۹ و همچنین پروانه ساختمانی و تفکیک عوارضی اکتفا شده است و تا زمانی که منبع درآمد ناپایدار باشد نمی توان به موفقیت  و پیشرفت در روستاها رسید.

سپس مرتضوی امام جمعه آمل گفت؛ کسب و کارهای و مشاغلی که امروز مشاهده میکنید در آینده به جهت حرکت دانش بنیان و پیشرفت علم منسوخ و کسب و کارهای جدیدی روی کار خواهند آمد.

وی افزود:شوراهای کمتر دست به تغییر دهیاران بزنند ضمن اینکه باید با تنوع بخشیدن به اشتغال های غیر کشاورزی در روستا به تولید در این بخش تحرک ایجاد کنیم ما انقلاب کردیم که روی پای خود بایستیم پله مردم خدمت کنیم امیدوارم که خروجی این نشست خدمت به مردم باشد که زیباترین عمل نزد خداوند همین کار است.

در پایان فرماندار آمل در این نشست با بیان اینکه شوراها نقش پر رنگی در توسعه و پیشرفت شهر و روستا دارند گفت:  حفظ هویت، اصالت و آداب و رسوم هر منطقه باید توسط شوراها شکل بگیرد.

سید عباس حسینی افزود:  دخالت های جناحی و طایفه بندی ها سبب زمین گیری و فاصه گرفتن از اهداف اصلی شوراها که خدمت به مردم و ایجاد توسعه است می شود.

وی ادامه داد: لازم است یک بار برای همیشه نگاه سیاسی از شوراها گرفته شود   و این افراد فارغ از هرگونه سیاست زدگی در راستای توسعه و آبادانی روستاها و شهرها گام بردارند.

فرماندار آمل همچنین خواستار برگزاری جشنواره های محلی بر اساس اقلیم و آداب و رسوم هر روستا شد و گفت: باید رویدادها بومی محلی، رویکردهای فرهنگی و گردشگری توسط اعضای شورا در روستاها برنامه ریزی شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.