×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز فصل کشاورزی با انجام عملیات نشا مکانیزه برنج در آمل

نخستین نشاء مکانیره شالی برنج از نوع ارقام طارم محلی با حضور معاون امور زراعت وزیرجهاد کشاورزی در شالیزارهای شهرستان آمل آغاز شد.

کرات آملی/مراسم کشت مکانیزه شالی برنج با حضور معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی، حسینی پور استاندار مازندران به صورت مکانیزه در سطح ۲ هکتار در روستای مریج محله از توابع بخش دابودشت شهرستان آمل برگزار شد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران در حاشیه این مراسم گفت: به اندازه کافی دستگاه نشا کار در استان تهیه و تدارک شده است و از شالیکاران می‌خواهیم که در انجام نشا کاری سنتی عجله نکنند و تا جایی که می‌توانند از ظرفیت دستگاه نشاکار فراهم شده، بهره بگیرند.

حسن عنایتی افزایش درآمد کشاورزان، استفاده به موقع از نهاده چه از نظر کمیت و چه کیفیت را از مزایای اجرای طرح قراردادی دانست و ابراز امیدواری کرد که در سال های آینده استقبال بیشتری از این طرح شود تا در مدت زمان سه سال تمامی اراضی شالیزاری کشور زیر کشت قراردادی برود.

وی گفت: با اجرایی شدن کشت قراردادی میزان محصولات کشاورزی نیز افزایش می یابد و در نتیجه نیاز کشور به واردات نیز کاهش خواهد یافت.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه وظیفه سازمان جهاد کشاورزی حمایت از کشاورزان است، افزود:  یکی دیگر از کارهایی که در راستای حمایت از کشاورزان در سال زراعی جدید صورت گرفت کاهش قیمت کود بود تا کشاورزان بتوانند به راحتی  و بدون دغدغه قیمت، کود را تهیه و استفاده کنند.

استاندار مازندران نیز در این مراسم بردانش بنیان کردن بخش تولید به ویژه بخش کشاورزی این استان تاکید کرد و ادامه داد: امروز وضعیت استان در زمینه دانش بنیان‌ها مطلوب نیست و باید ارتقا پیدا کند.

حسینی پور در بخش دیگری به تأمین نهاده‌های کشاورزی برای کشاورزان در زمان کشت تاکید کرد و افزود: در تأمین سوخت کشاورزی آسیب شناسی شود و در جهت کاهش دغدغه کشاورزان و تأمین و حمایت به موقع مایحتاج ضروری کشت از کشاورزان حمایت کنند.

استاندار مازندران به قابلیت‌های بالای استان‌های شمالی به ویژه مازندران در تأمین حدود ۴۳ درصدی برنج کشور ابراز امیدواری کرد: با توجه به ظرفیت عظیمی که در استان‌های شمالی کشور داریم خیلی زود باید با فراهم کردن همه بسترهای لازم برای تولید کشت برنج، جشن خودکفایی این محصول را در استان و شهرستان آمل که قطب تولید این محصول هست بگیریم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.