×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اعلام فراخوان طراحی بقعه علامه حسن‌زاده آملی

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل از تشکیل ستاد توسعه ایرا و فراخوان طراحی بقعه علامه حسن‌زاده آملی خبر داد.

کرات آملی/سید عباس حسینی  گفت: این اقدام پس از گذشت بیش از ۶ ماه از رحلت جانسوز و به منظور ارج نهادن به جایگاه علامه ذوالفنون حسن زاده آملی که از مفاخر جهان اسلام و ایران به شمار می‌روند، با تشکیل ستاد توسعه روستای ” ایرا ” زادگاه علامه با محوریت فرمانداری آمل انجام شده است.


فرماندار آمل افزود:مسابقه طراحی بیت الرحمه، بقعه علامه ذوالفنون حسن حسن زاده آملی (رضوان الله علیه) با رویکرد و مفاهیم معماری ایرانی اسلامی، عرفانی، بر اساس و شرایط مقررات ملی ساختمان، مرکز تحقیقات مسکن و آیین نامه جامع مسابقات معماری و شهر سازی وزارت راه و شهر سازی برگزار می‌شود.


او گفت : بر اساس فراخوان طراحی، بقعه در زمین موجود طبق فایل نقشه برداری شده بصورت مساحی و توپوگرافی موجود، طبق برنامه فیزیکی تهیه شده از سوی کارفرما، جهت دستیابی به اهداف جامع علمی، پژوهشی، فرهنگی، همراه با در نظر گرفتن مضامین و مفاهیم معماری ایرانی اسلامی، اعداد مقدس، عرفانی، همچنین ملاحظات اقلیمی سازگار با بافت منطقه، جهت تشرف علما حوزوی، اندیشمندان دانشگاهی، ارادتمندان داخلی و خارجی را فراهم می‌آورد.


فرماندار آمل ادامه داد: هیئت داوران مسابقه شامل دکتر محمود گلابچی، دکتر غلامحسین معماریان، مهندس عبدالحمید نقره کار و داور علی‌البدل و دکتر مهران احمد نژاد خواهند بود.


حسینی افزود: همچنین برای علاقمندان جوایز در نظر گرفته شده برای این طراحی، رتبه نخست ۳۰ میلیون تومان، رتبه دوم ۲۰ میلیون تومان و رتبه سوم ۱۰ میلیون تومان خواهد بود.


وی با اشاره به اینکه تا ۳۰ اردیبهشت ماه مهلت پایانی فراخوان این طراحی اعلام شده است، گفت: جلسه بخش داوری، اول خردادماه امسال، واقع در روستای ایرا برگزار و نیز اعطای جوایز در ۲۷ تیرماه همزمان با عید سعید غدیرخم در همان روستا برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: برای پیگیری جزییات این مسابقه و طراحی شماره دبیرخانه برای هماهنگی و دریافت جزییات فراخوان ۰۹۳۶۳۰۹۰۲۷۶ تعیین شده است.


فرماندار آمل همچنین به اقدام‌های در حال انجام برای مشکلات زیرساختی در روستای ایرا نیز گفت: رسیدگی به وضعیت آنتن دهی روستا، مسیر تردد اهالی، دوستداران، علاقه‌مندان و همچنین تامین آب شرب منطقه و نیز توجه به رویکرد‌های فرهنگی در این حوزه از اهداف ستاد توسعه ایرا است که با مشارکت شورای روستا و خانواده معظم ایشان راه اندازی شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.