×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رزمنده جانباز آملی دفاع مقدس به همرزمان شهیدش پیوست

سردار محمد رنجبر جانباز و رزمنده هشت سال دفاع مقدس که یکی از فرماندهان حماسه اسلامی ۶ بهمن سال ۱۳۶۰ بود، پس از تحمل سال‌ها درد و رنج جانبازی به یاران شهیدش پیوست.

کرات آملی/پیکر پاک این جانباز پرافتخار آملی پس از اقامه نمازجمعه با حضور پرشور قشرهای مختلف مردم و همرزمانش از مصلی این شهر تا گلزار شهدای آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) به خاک سپرده شد.

امام جمعه آمل در مراسم تشییع سردار محمد رنجبر، درگذشت این جانباز سرافراز وحضور پرشور مردم دراین مراسم را نشان علاقمندی مردم به سیره و راه شهدا و وفاداری آنها به فرمانده هان بی ادعا وپاک دست دوران دفاع مقدس بیان کرد.

حجت الاسلام سیدجلیل مرتضوی افزود: سردار رنجبر از فرماندهان دلاور مقابله با گروهک ضد انقلاب در جنگل‌های شمال کشور در حماسه مردمی ششم بهمن سال ۶۰ آمل بوده و سال‌ها در مقام فرمانده تیپ نیرو مخصوص مالک اشتر در دوران دفاع مقدس، فاتح بسیاری از عملیات‌ها شده بود.

وی با اشاره به خصوصیات اخلاقی و مدیریتی این فرمانده فقید سپاه اسلام گفت: قدر داشته‌هایمان را باید بدانیم و فقط پس از عروجشان نباید به تجلیل از مقام آنها بپردازیم.

امام جمعه آمل با بیان اینکه مجاهدان راه خدا تنها با خدای خود معامله می‌کنند و در دنیا چیزی به غیرخدا و مادیات فکر نمی‌کنند، حاج محمد رنجبر از جانبازان عزیزی بود که عاشق اهل بیت بود و دلدادگی عجیبی به حضرت عباس (ع) داشت.

حجت الاسلام مرتضوی، به رابطه عمیق سردار رنجبر با حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و یادآور شد: یقین داریم مانند تصویری که دو سردار در آغوش یکدیگر منتشر شده، قطعاً حاج قاسم از سردار رنجبر را در آغوش خواهد کشید و به استقبال او خواهد آمد.

سردار محمد رنجبر به عنوان فرمانده تیپ مالک اشتر در عملیات فتح ۱۰ در استان اربیل عراق موفق با شکست سنگین به نیروهای بعثی و عقب نشینی دشمن از هجوم به خاک جمهوری اسلامی شده بود.

این جانباز آملی در سال ۱۳۶۰ در واقعه جنگل آمل در مواجهه با نیروهای اتحادیه کمونیست با فرماندهی عملیات ضربه محکمی به این گروهک منافق وارد کرد ویکی از فرماندهان این گروهک توسط او به هلاکت رسیده بود.

سردار رنجبردر سال ۶۳ در عملیات بدر به درجه جانبازی نائل شد و پس از تحمل ۳۷ سال درد ورنج ناشی از جانبازی دعوت حق را لبیک گفت و آسمانی شد. از سردار رنجبر که پیش از درگذتش ۶۶ سال سن داشت چهار فرزند به یادگار مانده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.