×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 18 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افتتاح سومین مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی اختلال مصرف مواد ویژه بانوان مازندران درآمل

همزمان با دهه فجر اولین مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی اختلال مصرف مواد ویژه بانوان (طلوع صبح امید ) در شهرستان آمل و سومین مرکز در مازندران با ظرفیت ۲۰نفر افتتاح و به بهره برداری رسید.

کرات آملی/عباس حسینی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل در مراسم گشایش این مرکز با اشاره به اینکه ستون اتکای جامعه خصوصا خانواده بر دوش زنان است و اختلالات روحی و روانی بانوان، جامعه را متزلزل خواهد کرد؛ گفت: حمایت های بعد از ترک اعتیاد خارج از محیط مراکز درمانی بسیار ضروری است چرا که نبود حمایت ها موجب لغزش دوباره و بازگشت مجدد آنها به اعتیاد می شود.

وی؛ تاکید کرد: امیدواریم که بتوانیم شاهد سیر نزولی حضور معتادان خصوصا بانوان در جامعه باشیم.

وحید حسین زاده  معاونت امور اجتماعی بهزیستی مازندران با تاکید بر تلاش بهزیستی در کاهش آسیب های اجتماعی، اعتیاد را یکی از مهمترین معضلات در جامعه عنوان کرد و گفت : حمایت‌های بعد از ترک اعتیاد، خارج از محیط مراکز درمانی، بسیار ضروری است؛ چراکه نبود حمایت‌ها موجب لغزش دوباره و بازگشت مجدد این افراد به اعتیاد می‌شود .

وی افزود: بسیج آحاد جامعه در امر مبارزه با مواد مخدر و مسئولیت‌پذیری اجتماعی، صیانت از معتادان بهبود یافته به منظور عدم بازگشت مجدد آنان به چرخه اعتیاد، تقویت اقدامات در اجتماعات محلی، شکل‌گیری نهضت فراگیر برای کاهش تقاضای مصرف مواد و گسترش سازمان‌های مردم‌نهاد فعال، در عرصه‌های پیشگیری، درمان و کاهش آسیب بسیار موثر است

وی یادآورشد : در این مراکز مداخلات سم‌زدایی و پرهیزمدار با استفاده از رویکردهای درمان و بازتوانی اعتیاد انجام و رفع چالش‌های خانوادگی و اجتماعی بیمار، مداومت بر مراقبت بیمار، مداخلات روانی، اجتماعی و توانمندسازی شغلی در این مراکز برای فرد معتاد خانواده آنها ارائه می‌شود.

کبری اسفندیاریان رئیس اداره بهزیستی شهرستان آمل دراین مراسم  با اشاره به روند درمان افراد در این مرکز تصریح کرد: سم زدایی فرد به مدت ۷ الی ۱۰ روز، دوره بهبود و بازتوانی اجتماعی به مدت ۳ ماه می باشد و آموزش‌های پیشگیری و مهارت‌های زندگی بعد از اتمام دوره و ترخیص فرد توسط متخصصان توانمند مرکز صورت می‌گیرد.

وی از حضور بیماران در این مرکز از شهرهای مختلف مازندران در حال حاضر خبر داد و گفت: ظرفیت اسمی این مرکز در هر دوره ۲۰ نفر است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.