×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
راه اندازی استودیو هزارسنگر در آمل

نشست خبری ستاد برگزاری چهلمین سالگرد حماسه اسلامی ششم بهمن ماه ۱۳۶۰ مردم آمل با هدف اعلام و تشریح برنامه های ملی و استانی این مراسم و راه اندازی استودیو هزارسنگر در این شهرستان برگزار شد.

کرات آملی/جت الاسلام سیدجلیل مرتضوی ، امام جمعه شهرستان آمل در تشریح برنامه های چهلمین سال بزرگداشت ۶ بهمن اظهارداشت: حاصل برگزاری جلسات ستاد حماسه سال ۶۰ دیدار اعضای ستاد با علامه جوادی آملی در آینده نزدیک هست تا از رهنمودهای ایشان بهره ببریم.

وی از دعوت سردار قاآنی بعنوان سخنران ویژه مراسم ششم بهمن ۱۴۰۰ خبرداد و افزود: باتوجه به هماهنگی های  بعمل آمده، مراسمات حماسه ششم بهمن امسال با عنوان حماسه مقاومت مردمی مطرح شد؛ به همین دلیل؛ در پیرو آن کنگره مقاومت تشکیل و از مهمانان ۶ کشور مقاومت نیز دعوت بعمل آمده که سردار قاآنی فرمانده سپاه قدس سخنران ویژه این مراسم خواهند بود.

علیرضا شریعت، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل همچنین باتاکید بر اینکه ابعاد مختلف فرهنگی هر جریانی با قلم اصحاب رسانه نشر پیدا می کند، گفت: آنچه که سبب ماندگاری محرم و صفر یا رسوماتی مانند جشن هرساله عید باستان هست، عجین شدن این ایام با مردم می باشد پس مردمی شدن این ایام، دیگرالزامی را برای فرهنگ سازی و معرفی نمی آورد.

وی درادامه خاطرنشان شد: یکی از کارهای مهم نهادینه شدن ۶ بهمن آمل است که باید نسل به نسل فرهنگ شهامت و رشادتهای حماسه مقاومت مردم بی سلاح آن زمان را برای نسل آینده بازگو شود.

فرماندار آمل بااشاره به مظلوم واقع شدن حماسه ششم بهمن اظهارداشت:برای رویدادهای حماسی همچون ۶ بهمن۱۳۶۰ نیاز به برنامه های ملی و فراملی داریم تا این جریان از یک شهر یا استان فراتر رفته برای همه مردم کشور جا بیافتد و همگان از آن دلاوریها آگاه شوند.

عباس مرزبند،ریاست اداره آموزش وپرورش شهرستان آمل در حاشیه این مراسم تصریح کرد: همه تلاش ما بر این است تا از چگونگی ساخت ۱۰۰۰ سنگر درآمل و دلاوریهای مردان و زنان آمل در ۶ بهمن سال ۶۰، کل کشور آگاه و حماسه آملی ها در کشور ماندگارشود، به همین جهت در رایزنی های به عمل آمده با مجمع نمایندگان استان مازندران طرح پیشنهادی ما گنجاندن حماسه ششم بهمن آمل در کتاب های درسی بود که امیدواریم در آینده نزدیک این اتفاق بیافتد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.