×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جاده موقت سد هراز که برای کم کردن ترافیک سنگین در روزهای تعطیل پیش بینی شده، برای تردد خودروها به طور کامل ایمن نیست

 معاون ایمنی حمل ونقل وزارت راه وشهرسازی:با وجود اینکه جاده موقت و بیش از ۴ کیلومتری تا تکمیل جاده اصلی جایگزین سد هراز برای تردد موقت و کم کردن ترافیک سنگین در روزهای تعطیل پیش بینی شده، برای تردد خودروها به طور کامل ایمن نیست.

کرات آملی/هرمز ذاکری درحاشیه نشست نمایندگان کمیسیون عمران مجلس، وزارت راه و شهرسازی، پلیس راه و حمل ونقل جاده‌ای و راهداری کشور با همراهی رئیس مجمع نمایندگان مازندران از جاده جایگزین بالا دست سد مخزنی هراز گفت: درحال حاضر برخی نواقص در داخل تونل وپس از عبور تونل در مسیرایجاد شده جاده جایگزین سد هراز وجود دارد که باید برطرف و ایمن سازی های لازم که مورد تأیید کارشناسی پلیس راه هست، انجام شود.

معاون مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل ونقل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: در شرایط فعلی وزارت نیرو که مسئولیت ساخت سد هراز و جاده‌های جایگزین آن را برعهده دارد، باید نسبت به رفع همه نواقص وایرادهایی که قطعاً به لحاظ فنی وایمنی تردد از سوی پلیس گرفته می‌شود، ازجمله تونل و ادامه مسیر برطرف کند.

ذاکری ادامه داد، در چند سال گذشته که حجم تردد وترافیک در جاده هراز به خصوص تعطیلات مناسبتی و آخر هفته زیاد شده و متأسفانه در محدوده قبل وبعد از سد در حال ساخت هراز تا شعاع حدود ۱۰ کیلومتری تردد خودروها نیز به شدت تأخیر ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه ساخت جاده جایگزین وحتی موقت در موقعیت بالادست سد هراز با هدف کم کردن حجم ترافیک این مسیر بوده است، گفت: البته در بازدیدهایی که هم نمایندگان پلیس راه، سازمان راهداری و حتی نماینده شهرستان آمل هم دغدغه برای تردد داشتند، به حق بوده که باید هرچه سریع‌تر نسبت به برطرف کردن آنها اقدام شود.

همچنین نماینده مردم شهرستان آمل در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: حداقل برای ۳ ساعت در روزهای تعطیل و پایان هفته که محدوده سد درحال ساخت هراز با حجم بالای تردد خودرویی مسافران از تهران به شهرستان آمل و مسیر برگشت ترافیک سنگینی ایجاد می‌شود، اجازه تردد داده شود تا گلایه‌های مردم بومی و مسافران نیز کمتر شود.

وی با بیان اینکه باید به اینکه مهم توجه داشت که اگر در شرایط خاص مثل زلزله یا سیل، دسترسی به جاده اصلی نباشد، به ناچار باید از مسیرهای جایگزین استفاده کرد، ادامه داد، پس از بازدیدهایی که درچند ماه گذشته انجام شده برخی نواقص برطرف شود و در حال حاضر برای برون رفت از این وضعیت، انتظار از مجموعه پلیس راه این هست حداقل با اضافه کردن اکیپ‌های گشت و نظارت درمسیراین جاده کوتاه شرایط را برای تردد ایمن مسافران عبوری برقرار کرد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ترافیک‌های چند کیلومتری حدفاصل محدوده سد در حال ساخت هراز دریک دهه گذشته به معضل جدی برای مسافران عبوری از این جاده ونیز بومیان این شهرستان به سمت روستاها و ییلاقات دراین محدوده بیش از ۱۰ کیلومتری تبدیل شده و باید همه دستگاه‌های مسئول همکاری مسئولانه داشته باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.