×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مدیرکل راهداری مازندران: ترک خوردگی های بزرگ صخره ای هراز خارج از حریم راه است

مدیرکل راهداری مازندران گفت: ترک خوردگی های بزرگ در صخره های محور هراز قدیمی و خارج از حریم جاده است.

کرات آملی/اسماعیل فولادی درباره ترک‌های ایجاد شده در کوهستان هراز با اظهار اینکه این اتفاق مال امروز و دیروز و یا شش ماه پیش نیست، گفت: این ترک و شکاف‌ها حداقل به چنددهه برمی گردد و شواهد نشان می‌دهد که یک دهه اخیر تغییری در آن ایجاد نشده است.

وی با اظهار اینکه در دهه ۷۰ شاهد بروز رانش و ریزش در محور هراز بودیم، افزود: گروهی از مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی از ترک‌های موجود در محور هراز بازدید کرد و قرار شد تا ۱۰ روز آینده نظر نهایی آن ارائه دهند.

وی ادامه داد: آنچه که از دید بصری قابل مشاهده است اینکه این شکاف وترک در برخی مناطق عمق ندارد و گونه‌های سبز و خشک شده در منطقه نشان می‌دهد که این ترک‌ها قدیمی است.

فولادی با بیان اینکه احتمال دارد فعالیت معدن سنگ تراورتن که قبلاً در منطقه فعال بود، این شکاف را شدت بخشیده باشد و اکنون این معدن متوقف است و از سوی دیگر شکاف خارج از بازه و حریم راه است و بعد از ۱۰۰ متر حریم راه قابل مشاهده است.

مدیرکل راهداری مازندران یادآور شد: از نظر کد ارتفاعی نیز بالای جاده و در طول ۵۰۰ متر جاده قرار دارد و بیش زا ۱۰۰ متر از آکس جاده فاصله دارد.

وی گفت: در محدوده این شکاف واقع در امامزاده علی چند دکه فعالیت دارد که به آنها اخطار برای جمع آوری دادیم، هرچند فعال شدن این گسل تهدیدی برای تمامی کاربران جاده‌ای محور هراز محسوب می‌شود.

وی در عین حال با اظهار اینکه محور هراز همواره با ریزش سنگ‌های ریز و درشت مواجه است، گفت: راهداری وظیفه نگهداری از راه را دارد و طراح شرکت زیرساخت بوده و باید در زمینه چهارخطه کردن محدوده در جاده هراز بازنگری داشته باشد و یا نسبت به تغییر واریانت اقدام کند./خبرگزاری مهر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.