×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سرپرست مدیریت بحران شهرداری آمل اعلام کرد؛لزوم داشتن پیوست تاییدیه ستادپدافند غیرعامل برای کلیه طرح های عمرانی شهرداری

سرپرست مدیریت بحران شهرداری آمل:تمامی طرح های عمرانی درشهرداری باید پیوست تاییدیه پدافند غیرعامل را دارا باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کرات آملی،مهدی یحیی پور، سرپرست ستاد بحران و پدافند غیر عامل شهرداری آمل در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهر بابیان این مطلب که ستاد مدیریت بحران شهرداری آمل از سال ۹۳ افتتاح و شروع به فعالیت کرد، اظهار داشت: در برنامه های درنظر گرفته شده ستاد، برای شهرهایی با جمعیت ۲۰۰ هزار نفر۴ کارگروه فرعی و یک کارگروه اصلی تشکیل شد.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که که کلیه نقشه های GIS و مکان گذاری لوله های اصلی آب وگاز و کابلهای برق در حال تهیه وجمع آوری برای مواقع بحرانی می باشد، افزود: طبق قانون برحسب تشخیص دبیر ستاد بحران برای کارگروهها اعضایی ازکارمندان ادارات ویاشهروندان داوطلب،مسلط حوزه های مربوط جهت امداد و کمک رسانی دعوت می شود.

مهدی یحیی پوربامعرفی۴کارگروه فرعی که عبارتنداز ایمنی- آتشنشانی- امداد و نجات و کارگروه سیلاب شهری عنوان کرد: مهمترین کارگروه هنگام بروز حادثه کارگروه هشدار و اطلاع رسانی است که بازوی اصلی اش رسانه ها هستند که با ابزارهای کاری خود نقش آگاهی بخشی به شهروندان را بعهده دارند.

سرپرست ستاد بحران و پدافند غیر عامل شهرداری آمل با تاکید بر اینکه حضور سپاه از لحاظ تحت پوشش داشتن نیروهای بسیج مردمی در مواقع کنترل بحران بسیار مهم وضروریست افزود:امیدواریم پس از آموزش افراد جدای از جلسات در قالب مانور امداد و نجات و ساعت صفر بصورت عملیاتی طبق برنامه ریزی ها، آمادگی لازم این ستاد را در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۱ شاهد باشیم.

مهدی یحیی پور ضمن تشریح ملی بودن طرح پدافند غیرعامل اشاره کرد و اظهار داشت: ۲۵ شهر درحال انجام این طرح هستند وآمل از لحاظ آمادگی در ردیف ۲۵ شهر دوم قرار دارد ودر زمینه بودجه نیز ۵۰ درصد از هزینه های این طرح از طریق ستاد کل پدافند غیرعامل کشور تامین می شود و ۵۰ درصد دیگر را شهرداری متقبل می شود.

وی ازفعال شدن گشت پدافندغیرعامل خبرداد و گفت: یکی دیگر از شرح وظایف این ستاد همراهی پلیس ساختمان منازل درشهر جهت شناسایی معابر پرخطر و حادثه خیز هست که اگر به مالک شخصی مربوط می شد، سریع با او تماس گرفته تا مشکل را برطرف سازد واگربه ارگانی ارتباط داشت باهمکاری شهرداری با سازمان مرتبط تماس گرفته تا مشکل را مرتفع سازد.

سرپرست ستاد بحران و پدافند غیر عامل شهرداری آمل ادامه داد: در زمینه آماده سازی شهروندان آملی به منظور جلوگیری از رعب و وحشت در مقابل بیماری های واگیردار، برنامه‌های آموزشی دستور کار است و تمامی مساجد، داروخانه‌ها و بیمارستان این بروزرسانی در دست اقدام است؛ اگرچه کمبودهایی وجود دارد اما به دنبال شناسایی کمبودها و آموزش های لازم هستیم تا آمادگی در زمان بحران فراهم شود.

یحیی پور با اشاره به معظلات و مشکلات پیش روی مدیریت شهری مانند دزدیده شدن دریچه های فاضلاب شهری و کابلهای برق بیان کرد :به صورت هفتگی ۱۵۰۰ متر کابل برای جلوگیری از قطعی برق بلوارها تهیه میگردد وازشهروندان در خواست داریم نواقص را با شماره ۱۳۷ اطلاع رسانی کنند.

مهدی یحیی پوربا تاکید برتاثیرگذاررسانه‌ها گفت: در یکی از کارگروه‌ها نقش اساسی جهت ترویج فرهنگ اطلاع رسانی به مردم را دارند.هر یک از این برنامه ها به دو روش کوتاه مدت و بلند مدت مدنظر است که هر یک از برنامه ها نیاز به برنامه ریزی دقیق و کامل است./سعید نعمتی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.