×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
بهره مندی مشاغل خانگی بخش کشاورزی آمل از تسهیلات

مدیر جهاد کشاورزی آمل از پرداخت ۱۲ میلیارد ریال اعتبار به مشاغل خانگی بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد.

کرات آملی،سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی آمل با بیان اینکه در راستای حمایت و توسعه مشاغل خانگی و افزایش تولیدات بخش کشاورزی، سهم بری شهرستان آمل از اعتبارات مشاغل خانگی در سال جاری ۳۷ میلیارد ریال است، گفت: ۱۲ میلیارد ریال از این اعتبارات به ۶ طرح پشتیبان مشاغل خانگی در بخش کشاورزی و چند طرح مستقل اختصاص پیدا کرد.

او افزود: این تسهیلات برای راه اندازی و توسعه کسب و کار‌های کوچک خانگی که توسط اعضای خانوار در منزل انجام می‌شود، پرداخت می‌شود.

اسلامی گفت: تسهیلات جذب شده برای ۶ طرح پشتیبان در زمینه بسته بندی خشکبار غلات، پرورش قارچ، فراوری سبزیجات و دو طرح مستقل پرورش قارچ است که برای ۶۰ نفر اشتغال زایی در شهرستان ایجاد می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با بیان اینکه مشاغل خانگی با توجه به هزینه‌های پایین راه اندازی و همکاری اعضای خانواده امروزه به یکی از جذاب‌ترین نوع کسب و کار برای افراد جویای کار تبدیل شده است، ابراز امیدواری کرد تسهیلات اعطایی برای بهره مندی این قشر افزایش یابد تا گام مهمی در راستای اشتغال جوانان برداشته شود.

آغاز برداشت سیب از باغ‌های لاریجان آمل

همزمان با فصل پاییز، باغداران لاریجانی، برداشت سیب رادر هزار و صد هکتار از باغ‌های این بخش آغاز کردند.
مدیر تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آمل گفت: برداشت سیب درختی در بیش از هزار هکتار از باغ‌های بخش لاریجان تا دو هفته ادامه دارد.
خراسانی با بیان اینکه میانگین برداشت سیب در هر هکتار حدود ۲۲ تن است پیش بینی کرد؛ باغداران لاریجانی امسال حدود ۲۲ هزارتن سیب برداشت و روانه بازار کنند.
وی پیش بینی کرد؛ امسال علاوه بر مصرف داخلی، حدود هزار تن سیب تولیدی لاریجان، به روسیه و کشور‌های حاشیه جنوبی خلیج فارس صادر شود.

شعبانی و صف آرا دو تن از هزارو ۵۰۰ باغدار لاریجانی که در باغ ۵ هکتاری خود در منطقه بهرستاق لاریجان، مشغول برداشت سیب هستند، پایین بود قیمت سیب در پای درخت و نیز نبود صنایع تبدیلی را از مشکلات باغداران عنوان کردند و خواستار حمایت دولت در این زمینه شدند.

نائیجی مسئول مرکز خدمات کشاورزی بایجان هم از جمله علل افزایش تولید و کیفیت سیب در بخش لاریجان را، استفاده باغداران از کود‌های حیوانی، آبیاری قطره‌ای و نیز استفاده از نظرات کارشناسان مرکز خدمات عنوان کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.