×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
استقبال پرشور آملی ها از قهرمان طلایی سنگین وزن جهان

امیرحسین زارع قهرمان سنگین وزن رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۱ نروژ، با استقبال پرشور مردم آمل و سایر ورزش دوستان مازندران به زادگاهش بازگشت.

کرات آملی،امیرحسین زارع کشتی گیر آملی که در رقابت‌های کشتی آزاد جهانی نروژ در سنگین وزن به مقام قهرمانی رسیده بود عصر امروز با استقبال گرم مردم آمل به زادگاهش بازگشت.
در مراسم استقبال از این قهرمان، قشر‌های مختلف مردم آمل و استان مازندران حضور داشتند.

زارع که مرداد امسال نیز در المپیک توکیو توانست مدال برنز رقابت‌ها را کسب کند، در مسابقات جهانی نروژ پس از ۳۲ سال برای دومین بار مدال طلای سنگین‌وزن کشتی جهان را به نام ایران ثبت کرد. این آزادکار آملی دور نخست مسابقات را با استراحت پشت‌سر گذاشت و در دور دوم ۶-۰ از سد دزیانیس خرامیانکوف گذشت. در یک‌چهارم نهایی ۱۰-۰ نیکولاس گویازدوفسکی از امریکا را شکست داد و در نیمه‌نهایی حریف یکی از نامداران تاریخ کشتی جهان یعنی طاها آکگول قهرمان جهان و المپیک شد. سنگین‌وزن آملی توانست آکگول را ۴-۰ شکست دهد و فینالیست شود. اوج عملکرد کشتی‌گیر آملی شکست دادن گنو پتریاشویلی اسطوره کشتی گرجستان و یکی از پرافتخارترین سنگین‌وزن‌های کشتی جهان در فینال بود. زارع در دیدار نهایی توانست مقتدرانه ۹ – ۲ از سد این کشتی‌گیر گرجستانی بگذرد و پس از ۳۲ سال ایران را برای دومین بار صاحب مدال طلای سنگین‌وزن کشتی آزاد کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.