×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
سیاه پوش کردن شهر، معابر و میادین شهری آمل برای انتقال پیام عاشورا

رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر آمل از سیاه پوش کردن شهر، معابر و میادین شهری آمل برای انتقال پیام عاشورا خبرداد.

کرات آملی،ابراهیم محمدپور در جلسه کمیسیون فرهنگی شورابا بیان اینکه استقبال از امیرحسین زارع دارنده مدال برنز کشتی آزاد المپیک توکیو و تجلیل از خبرنگاران شهرستان آمل بمناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار در دستور کار شورا و شهرداری است گفت : با توجه به فرا رسیدن ایام محرم به منظور گرامیداشت این ماه عظیم در راستای برجسته سازی و انتقال پیام عاشورا و ایجاد فضای معنوی برای عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدا…الحسین (ع) و یاران باوفایش نیز تهمیدات ویژه ای برای فضاسازی و سیاه پوش کردن شهر، معابر و میادین شهر در دستور کار است .

رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر آمل با بیان اینکه هماهنگی های لازم با اکیپ های اجرایی شهرداری صورت گرفته و در آماده باش کامل جهت خدمات دهی به شهروندان خصوصا روز تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) می باشد افزود : انجام تبلیغات محیطی در خصوص محرم، نصب بنرهای مربوط به ماه محرم، نصب ریسه ها و پرچم های مشکی در معابر، میادین و پل ها، اهتزاز پرچم بزرگ مشکی یا حسین در میدان قائم (عج)، خاموش نمودن نورپردازی ها و ریسه های رنگی سطح شهر، توزیع ماسک و محلول ضد عفونی بین عزاداران حسینی، جانمایی کتل ها و المان های مربوط به ماه محرم، استفاده از ظرفیت هیئت های مذهبی در برگزاری هر چه بهتر مراسمات ایام محرم و … از جمله اقداماتی است که در دستور کار و در حال اجراست .

وی تصریح کرد : فضاسازی، سیاه پوش نمودن شهر و مراسمات عزاداری باید بر اساس آداب، رسوم و شیوه های مرسوم در مازندران صورت گیرد .

مسلم مکاری نائب رییس شورای اسلامی شهر آمل نیز در این جلسه گفت : امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری مراسمات عزاداری همانند سال های گذشته وجود ندارد اما ممنوعیت ها و محدودیت ها باعث نشده تا این مراسمات کمرنگ یا فراموش شود و عزاداران حسینی (ع) سعی خواهند نمود با رعایت شیوه نامه های بهداشتی آئین های محرم را برگزار نمایند .

ثریا کمالی منشی اول و عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر آمل با بیان اینکه بایستی از ظرفیت گروه های جهادی، مساجد و پایگاه ها برای برگزاری هرچه بهتر مراسمات عزاداری سرور و سالار شهیدان استفاده نمود بیان داشت : کار کردن برای اباعبدا… الحسین (ع) برای پرورش جسم و روح جامعه موثر است و مسلما سد بزرگی جهت جلوگیری از انحراف قشر جوان می باشد .

محسن صلواتی خزانه دار شورای شهر آمل گفت : آمل شهر علامتین حضرات آیات حسن زاده و جوادی آملی و بسیاری از بزرگان و علمای دیگر است و باید در خور شان شهر هزارسنگر آمل فضاسازی مناسب با ایام محرم صورت گیرد و از تمثال مبارک شهدا در فضاسازی محیطی و پرچم های مشکی استفاده کرد .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.